Sökning: "Adblocker"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Adblocker.
1. Profile-based comparison of user integrity and advertisement content when using different adblockers
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Advertisements are a common way to increase the revenue for websites. All users, however, are not interested in exposing themselves to advertisements and instead avoids it by installing an ad-blocker extension to their browser. LÄS MER
2. ANTI-ADBLOCK : En kvalitativ studie om varför individer inte blockerar reklam på webben
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Reklam anses vara lika gammal som mänskligheten och lika universell som kultur. Ur den synvinkeln är reklam en del av det sociala livet, där människor gör utbyten som gynnar båda parterna. Under de senaste decennierna har samma mänsklighet upplevt den digitala världens intensiva tillväxt, där idag nästan allt går att finna. LÄS MER
3. Annonsblockerare och reklam på sociala medier : Konsten att nå ut till dem som inte vill nås
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Användandet av sociala medier som marknadsföringskanal har ökat under de senaste åren. Många företag använder i dagsläget sociala medier för att kommunicera med sina kunder och köpa annonsplatser på välbesökta domäner. LÄS MER
4. DEN MODERNA REKLAMUNDVIKAREN En kvalitativ studie om användare av annonsblockerare
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Vårterminen 2017 Handledare: Gustav Persson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 39 sidor. Exklusive bilagor Antal ord: 16033 Nyckelord: Reklamundvikande, reklamattityder, annonsblockerare, adblocker, banner blindness, reactance theory, mobile-ads, desktop ads, personalized ads, riktad reklam, retargeting, personlig intergritet Syfte: Att undersöka hur användare av annonsblockerare tänker kring sin användning Teori: Reactance theory, Technology acceptance model, forskning om reklamundvikande Metod: Kvalitativ Material: Tio individuella samtalsintervjuer Resultat: Huvudorsaken till att installera en annonsblockerare är att man inte vill vänta på innehåll på internet. LÄS MER
5. Turning Adblockers Into Unblockers - An Explorative Study Into the Mind of Adblockers and Whitelisting
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Digital advertising spending has been rapidly rising over the past years. As the level of advertising on the Internet becomes increasingly excessive, more people are looking for ways to avoid it. The most popular one is to install an adblocker that effectively removes most advertising on the Internet. LÄS MER