Sökning: "Adidas"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade ordet Adidas.

  1. 1. Hållbar Utveckling inom Modebranschen - En studie om modebranschens förbättringsmöjligheter angående hållbarhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Holmén; Filip Simic; [2024-02-12]
    Nyckelord :Cirkulär Fashion; Greenwashing; Brand Community; Hållbar Utveckling; Grassroot Movement;

    Sammanfattning : Inledning: Modebranschen har en gång i tiden betraktats som att vara hållbar då det exempelvis producerades plagg i små kvantiteter. Chinnaduraim (2023) konstaterar att modeindustrin har gjort betydande framsteg inom hållbart mode, men hon påpekar att det återstår mycket arbete. LÄS MER

  2. 2. Collaborative Couture: Decoding Relative Pricing Strategies and its Impact on Brand Equity

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Holmqvist Adolfsson; Gustaf Johnsson Wallin; Erik Bergtoft; [2023]
    Nyckelord :Co-Branding; Brand Equity; Brand Awareness; Brand Loyalty; Brand Associations; Perceived Quality; Relative Pricing; Luxury Fashion; Case Study; H M; Balmain; Adidas; Gucci; Fendi; Versace; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: This paper aims to analyze the relative pricing of co-branding collaborations in the fashion industry to gain a deeper understanding of the effects on their respective brand equity. Design/method: This paper adopts a qualitative approach involving case studies on several co-branding collaborations in the fashion industry (H&M x Balmain, Adidas x Gucci, Fendi x Versace). LÄS MER

  3. 3. How do fashion brands advertise sustainability? And does it really affect brand equity? : An empirical study on Adidas advertising on Instagram  

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Julia Hilltorp; Emily Magnusson; [2022]
    Nyckelord :Brand Equity; Social Media; Advertising; Environmental Sustainability; Social Sustainability; Brand Loyalty; Brand Awareness; Brand Associations; Perceived Quality;

    Sammanfattning : This paper examines how social- and environmental sustainability is advertised on Instagram and how it in turn affects consumer-based brand equity. Firstly, a latent content analysis was conducted on Adidas Instagram account, @adidas, to gain insights on how they use sustainability in their advertising through their Instagram posts. LÄS MER

  4. 4. Kvinnors representation i Nike och Adidas reklamfilmer mellan åren 2011–2021 : En etnografisk innehållsanalys

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Kajsa Yngvesson Froböse; Henrietta Larsson; [2022]
    Nyckelord :Nike; Adidas; reklamfilmer; stereotyper; kvinnor; representation; mångfald;

    Sammanfattning : Att ägna sig åt sport och träning är för många en viktig del av livet, på senare tid har träning även blivit ett allt synligare fenomen i medier, där kvinnan tagit mer plats. Reklam omger oss hela tiden på olika sätt och det påverkar oss i vår vardag, bilden som visas av kvinnan i reklam är många gånger stereotyp, inte minst i sportsammanhang. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesidentifikation i reklamfilm : En filmanalys om miljö och scenografi

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emilie Forsgren; [2021]
    Nyckelord :Annonsering; reklam; semiotisk; varumärkesstrategi; marknadsföring; värderingar.;

    Sammanfattning : Fler företag etablerar sig på marknaden där de erbjuder liknande produkter och tjänster.För att skapa ett mervärde till kund kan reklamskapare i marknadskommunikationvisualisera detta i form av attityder. Uppsatsen syftar till att undersöka användandet avmiljöer och scenografi i reklamfilm för att stärka varumärkesidentifikation. LÄS MER