Sökning: "Adobe"

Visar resultat 16 - 20 av 148 uppsatser innehållade ordet Adobe.

  1. 16. Digitala verktyg inom bildundervisningen : En kvalitativ intervjustudie med fem bildlärare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/HLK, Ämnesforskning

    Författare :Indira Kusmic; [2020]
    Nyckelord :bild; konstutbildning; bildundervisning; digitala verktyg; estetiska ämnena;

    Sammanfattning : Semistrukturerade kvalitativa intervjuer med öppna frågor genomfördes med syftet att samla bildlärarnas erfarenheter inom området. Resultatet visade att respondenterna använder Internet,dator, iPad, Youtube och skrivare nästan dagligen. LÄS MER

  2. 17. InStore Display Application

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Anton Ebeling; [2020]
    Nyckelord :Applikation; App; Design; Programmering; Frontend; Flutter; Adobe XD;

    Sammanfattning : This thesis covers the development of an application. The application is developed in terms of helping sellers, who in turn help customers in, for example, a clothing store. This is done by obtaining information about the various productsof the store by means of various search functions. LÄS MER

  3. 18. Visual appeal versus usability : A quantitative analysis of the importance of visual appeal and usability in e-commerce

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Gustav Haglund; Clara Mood Román; [2020]
    Nyckelord :User experience; UX design; e-commerce; visual appeal; usability; trustworthiness;

    Sammanfattning : Unappealing websites are rejected quickly upon visiting them, while visitors spend more time on visually appealing websites before judging its reliability; but to what extent can visual appeal alone carry the success of a website, and is it so powerful that good usability can be sacrificed? This paper studies the respective importance of visual appeal and usability in e-commerce as factors, in order to determine which factor plays the bigger role in generating trust and credibility for an e-commerce site, as credibility perception is highly correlated with its visual complexity. The relation between these two factors and the likelihood to make a purchase is also discussed. LÄS MER

  4. 19. Paint Against the Machine : Konstnärliga processer inom digitalt måleri

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Isabella Ahlstedt; [2020]
    Nyckelord :Digitalt måleri; Visuell diskursanalys; Adobe Photoshop;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur måleriskt arbete fokuserat på kvalitéer utöver avbildande, funktion och skönhet kan tillgängliggöras och förstärkas inom det digitala måleriprogrammet Photoshop. En pedagogisk metod och den digitala miljön (”workspacet”) analyseras och optimeras för syftet. LÄS MER

  5. 20. UX Redesign of Digital Tool in Primary Health Care

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Lisa Swanberg; Olivia Samuelsson; [2020]
    Nyckelord :User Experience; eHealth; Primary Health Care; Interaction Design; Usability Testing; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Efterfrågan inom hälso- och sjukvården ökar på grund av en växande population med allt fler äldre och kroniskt sjuka personer. Dessutom förväntar sig dagens patienter en lättillgänglig vård. För att möta den tilltagande efterfrågan spelar digitalisering en viktig roll. LÄS MER