Sökning: "Adoption och spridning"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden Adoption och spridning.
1. Jämförelse av uppskattat terrängtransportavstånd mellan beslutstödet Timbertrail och Stora Enso Skogs bortsättningshandbok
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : De tio senaste åren har det i Sverige nettoavverkats mellan 84–92 miljoner m³sk per år och vanligt är att avverkningen planeras, samt beräkning av terrängtransportavståndet. Under dessa tio år har det även utvecklats flera olika beslutstöd för att effektivisera, standardisera och förbättra processen att planera basstråk och basvägar samt att beräkna terrängtransportavståndet. LÄS MER
2. Införandet av ny teknologi: Data Virtualization inom nordiska organisationer : En kvalitativ kartläggning över vilka faktorer som är avgörande för införandet av Data Virtualization
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Data är idag en central resurs i många organisationer och mängden data ökar för varje år. Detta kan innebära att organisationer påverkas till att söka efter nya teknologier som kan ge dem möjligheter att fatta datadrivna beslut i större omfattning. LÄS MER
3. Influential Factors in determining Electric Vehicle Charging Sales in kWh
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : This study investigates the underlying factors driving OKQ8’s electric vehicle charging sales in kWh and aims to understand their customers better by identifying the factors that impact sales in the electric vehicle charging market. The study focuses on transactions from 17 OKQ8 stations in Sweden and Denmark, from July 1st, 2022, to February 28th, 2023, categorized into five distinct subgroups based on similar attributes. LÄS MER
4. Open Innovation Practices in Colombian SMEs: Current State, Barriers, and Pathways to Success
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This research examines the present state of Open Innovation (OI) and its spread among Colombian Small and Medium Enterprises (SMEs). The research addresses the scarcity of studies on innovation diffusion in underdeveloped countries like Colombia, specifically focusing on the adoption and practices of OI among SMEs. LÄS MER
5. Social agents, stereotypes and adoption : Exploring the effects of stereotypes on social agent interaction and examining patterns of social agent adoption
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The rapid advancement of artificial intelligence and robotics has opened up new possibilities for the creation of human-like robots and social virtual agents. As these lifelike robots continue to be developed, it becomes crucial to investigate the potential impact of stereotypes on the interactions between humans and robots. LÄS MER