Sökning: "Advergames"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Advergames.

  1. 1. Advergames : En studie om hur ett spelifierat reklamformatfungerar på en social plattform med inriktning på videoklipp

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Matilda Nimvik; Alice Duncalf; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Advergames; Prototype; Online Advertisement; Persuasive Games; Flow; Design Science; Spelifiering; Advergame; Prototyp; Reklam Online; Persuasiva Spel; Flow; Designvetenskap;

    Sammanfattning : Studien diskuterar hur spelifierad reklam, ett så kallat advergame som kombinerar spel ochreklam, kan påverka användarnas engagemang på en plattform såsom Youtube. En prototypskapades med målet att illustrera hur spelifierad reklam på en videoplattform kan se ut. LÄS MER

  2. 2. The use of advergames in creating online consumer engagement : A case study of LEGO

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Maksym Shliapnikov; Tamara Meijer; [2014]
    Nyckelord :Advergames; Online consumer engagement; Case study; Integrated marketing campaign;

    Sammanfattning : The title of the study is “The use of advergames in creating online consumer engagement. A casestudy of LEGO.” In this study the concept of using advergames in creation of online consumerengagement will be explored. LÄS MER

  3. 3. Ethics of in-game advertisement

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Abdul Majid; Mani Pashaei Rad; [2012]
    Nyckelord :In-game advertisement; IGA; ethics; games;

    Sammanfattning : Advergaming is a new type of medium for advertising. It is primarily used by companies targeting children and adolescents. However, there are some ethical issues in Advergaming highlighted by existing scholars. LÄS MER

  4. 4. Vad är ett bra reklamspel?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonas Johansson; [2009]
    Nyckelord :Advergame; interaction design; game design; viral marketing; useability; meaningful play; Reklamspel; interaktionsdesign; speldesign; viral marknadsföring; användbarhet; meningsfull spelaktivitet;

    Sammanfattning : Reklamspel är ett verktyg inom reklambranschen, en bransch som undergått stor förändring under senare års digitala utveckling. Denna förändring uppmanar ständigt till bredare kunskap och högre förståelse hos både skapare och användare. Syftet med uppsatsen var att påbörja ett ramverk för skapandet av “bra” reklamspel. LÄS MER