Sökning: "Advertisements"

Visar resultat 6 - 10 av 755 uppsatser innehållade ordet Advertisements.

  1. 6. Viral Attraction: Incongruency in Job Adverts on Social Media

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Zetterberg; Joel Söderholm; [2024]
    Nyckelord :Viral Marketing; Incongruency; Employer Attractiveness; Social Media; Students;

    Sammanfattning : Organizations are facing increasing challenges when it comes to securing talent. Harsh competition and a young generation more inclined to bargain means more activities to stand out and become an attractive employer. LÄS MER

  2. 7. Flexibilitetens Attraktion: En undersökning av hur unga vuxna upplever organisationsbeskrivningar i arbetsannonser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Ebba Arnell; Eleonore Karin Marie Björling; [2024]
    Nyckelord :Person-organization fit; person-organization value fit; flexibilitet; unga vuxna; attraktion till organisationer; värdering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Som en följd av Covid-19 har flexibilitet ökat på arbetsmarknaden samtidigt som unga vuxna inom kort utgör den huvudsakliga arbetskraften. Målsättningen var därför att förstå hur unga vuxna upplever flexibilitet inom organisationer. LÄS MER

  3. 8. Vad är poängen? : En narrativ jämförande analys av Kevin Bangs egna videor och marknadsföringsvideor

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Larsson; Cecilia Månsson; [2024]
    Nyckelord :Kevin Bang; TikTok; Advertising; Collaborations; Influencers; Narratology; Social Media; Narrative Analysis; Kevin Bang; TikTok; Reklam; Samarbeten; Influencers; Narratologi; Sociala medier; Narrativ analys;

    Sammanfattning : Reklam har genom tiderna utvecklats från att vara övervägande argumenterande text till att påsenare år ha en mer berättande ansats, särskilt med framväxten av videoreklam. Socialamedier har lockat många företag att flytta sin reklam från traditionella medier till socialamedier på grund av den ökande användningen. LÄS MER

  4. 9. RENOVERA FÖR RENOVERINGS SKULL En studie av trender och influenser i medias porträttering av renovering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Sara Romin; [2023-12-05]
    Nyckelord :Architecture; Renovation; Social media; Consumption;

    Sammanfattning : New homeowners will often initiate renovation projects during the first few months of owning their property. With each renovation there is a great risk of loss in cultural heritage, as it is common to change the fixed interior design when renovating. New styles and trends are advocated for daily in media and social media. LÄS MER

  5. 10. VI LJUGER INTE HELT, MEN VI TALAR INTE OM HELA SANNINGEN - En kvalitativ innehållsanalys av svensk greenwashing

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ebba Bäckman; Ella Åberg; [2023-09-20]
    Nyckelord :Greenwashing; Grön marknadsföring; Reklam; Multimodal analys; Semiotik; Retorikanalys;

    Sammanfattning : In the society of today environmental issues have a major impact on the agenda, which calls for the fact that organisations need to start prioritizing communication that strengthen their environmental profile. Since the demand for environmental friendly products and services increases the organisations need to work harder to market green products and services. LÄS MER