Sökning: "Advertising and PR"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Advertising and PR.

  1. 1. Dålig PR är bra PR. En kvalitativ intervjustudie om trovärdighet och förtroende för Public Relations

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Michaela Matsson Amneteg; [2023-11-17]
    Nyckelord :Public Relations; PR; trovärdighet; förtroende;

    Sammanfattning : Executive summary PR, short for public relations, has become a word associated with manipulation, propaganda and often characterized by low trust and low credibility according to research. Associating PR with lies or tricks is perceived to be a pattern, simultaneously PR practitioners are portrayed in popular culture as glamorous and social individuals. LÄS MER

  2. 2. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna von Szalay; Vendela Nygren; [2023]
    Nyckelord :Rebranding; brand personality; brand strategy; Aaker; beverage industry; Trocadero; Rebranding; varumärkespersonlighet; varumärkesstrategi; Aaker; dryckesindustrin; Trocadero;

    Sammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER

  3. 3. Closer Connection for Perfection

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Robin Naderi; Nicholas Sjögren; [2022]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Management of Influencer Marketing; Micro-Influencer; Nano-influencer; Value Creation;

    Sammanfattning : As influencer marketing has become a widely used marketing strategy for companies to reach new and existing audiences, marketing professionals need to better understand how to manage influencer marketing based on strategic factors to create value. One strategic factor and potential source of value is the relationship between influencers and their audiences. LÄS MER

  4. 4. Newsjacking and generation Z consumer behavior : Identifying patterns through a comparison with generation Y

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Alice Goret; Erik Lifvergren; [2022]
    Nyckelord :Generation Z; Generation Y; Newsjacking; Social Media; Value Creation;

    Sammanfattning : The term Newsjacking was popularized by David Meerman Scott in his book “The new rules of marketing & PR” (2020). The author describes this practice as a tool for marketers that consists in turning “a breaking news story” into an advertisement (p. 360). LÄS MER

  5. 5. För fri opinionsbildning och rättvisa val : En experimentell studie om effekten av transparensmeddelanden vid politisk reklam

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Caroline Dahlén; Tilda Oltegen; [2022]
    Nyckelord :credibility; transparency; critical thinking; influencers; political advertising; experiment; trovärdighet; transparens; kritiskt tänkande; influencers; politisk reklam; experiment;

    Sammanfattning : Influencers has developed to be our times opinion leaders and social media has become an arena for political information and discussion. In the most recent years they’ve also become an important part of our current political parties' marketing strategies. This has opened up both great opportunities as well as challenges. LÄS MER