Sökning: "Advertising blindness"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Advertising blindness.

  1. 1. Fyra designprinciper för attraktivare annonser

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Markus Sjökvist; [2022]
    Nyckelord :Clickthrough Rate; Cost Per Click; Ducoffe’s advertising value model; Facebook; Hierarchy of Effects; Meta Ads; Pay Per Click;

    Sammanfattning : The paper examines Meta ads in the adult education field. The ads are selected based onfour main criteria, ads with creatives that show people in the profession of the intendededucation, ads that the audience can quickly identify as an educational program, creativeswith a high signal-to-noise ratio and creatives with only one point of focus in the pictures. LÄS MER

  2. 2. The phenomenon of advertising blindness : A qualitative case study of how a Swedish interior design company tailor their e-commerce marketing strategies to cope with the phenomenon of advertising blindness

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Linn Andersson; Cassandra Thomas; [2020]
    Nyckelord :Advertising blindness; Interior design; Online marketing strategies; Retail; Visual attention;

    Sammanfattning : This bachelor thesis researches the question of “How do Swedish interior design companies tailor their e-commerce marketing strategies to cope with the phenomenon of advertising blindness?” through a qualitative case study. In order to conduct this research, relevant aspects of the phenomenon have been analysed in relation to actual marketing strategies. LÄS MER

  3. 3. Situationens inverkan på konsumenters upplevelse av historikbaserad annonsering (HBA)

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Larsson; Rebecka Troneby; [2019]
    Nyckelord :​historikbaserad annonsering; retargeting ads; online behavioural advertising; situation; köpresa; kund-tolerans; banner blindness.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning: ​Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumenter upplever historikbaserad annonsering och om denna upplevelse varierar beroende på vilken situation konsumenten befinner sig i. Vidare är det även av intresse att undersöka hur historikbaserad annonsering kan upplevas ha en inverkan på konsumenters vilja till köp samt var, när och på vilket sätt denna inverkan kommer till uttryck. LÄS MER

  4. 4. The implicit and explicit memory of static and interactive objects in virtual reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Petra Olsson; [2019]
    Nyckelord :Virtual Reality; Implicit memory; Explicit memory; Advertising; ;

    Sammanfattning : Virtual reality applications are developing fast and break new grounds every day in new industries. In today's market, most of the virtual reality projects are funded by venture capitalists and are yet to produce any revenue. LÄS MER

  5. 5. EN SCROLLANDE GENERATION En kvalitativ studie om unga användares inställning till reklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Carolin Franklin; Kim Nordin; [2016-02-10]
    Nyckelord :Instagram; reklam; kvalitativ studie; samtalsintervjuer; native advertising; riktad reklam; unga användare; banner blindness;

    Sammanfattning : Examensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Nivå: Grundnivå Termin/år: Höstterminen 2015 Handledare: Malin Sveningsson Examinator: Marie Grusell Antal ord: 14 674 Syfte: Att undersöka unga användares inställning till reklam på Instagram Teori: Uses and gratifications, reklamforskning Metod: Kvalitativ studie baserad på samtalsintervjuer Resultat: Unga användare på Instagram störs inte så mycket av reklam på forumet. De är medvetna om reklamen även om den i vissa fall kan vara svår att urskilja då Instagram använder sig av native advertising. LÄS MER