Sökning: "Advertising effectiveness"

Visar resultat 1 - 5 av 115 uppsatser innehållade orden Advertising effectiveness.

  1. 1. Fotografering med AI i bilden : En intervjustudie med svenska fotografer om det fotografiska yrket med teknologin artificiell intelligens

    M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Adam Avelin Belin; Oscar Geidemark; [2024]
    Nyckelord :Artificial intelligence; AI; photography; image generating; text-to-image; postphenomenology; technology; semi-structured interview; narrative analysis;

    Sammanfattning : At the turn of the century, photographers started a transition from analogue to digital photography: a transition which took years to complete. The photographic landscape is now in a new period of development, with new AI-programs based on machine learning. LÄS MER

  2. 2. Enhancing Privacy in Cookieless Web Advertising : A Comparative Study of Multi-Party Computation and Trusted Execution Environment Solutions for Private Attribution Reporting

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Victor Massy; [2023]
    Nyckelord :Multiparty computation; Trusted execution envrionment; Web advertising; Private attribution reporting; Flerpartsberäkning; Pålitlig exekveringsmiljö; Webannonsering; Privat attributionsrapportering;

    Sammanfattning : The end of third-party cookies has driven the advertising market to seek new solutions. Third-party cookies were widely used to track users’ online activities across websites. However, the growing concern for privacy has led web browsers to put an end to this practice. LÄS MER

  3. 3. Navigating the Evolving World of Fashion In-Game Advertising

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Evgenia Maria Botini; [2023]
    Nyckelord :gamification; in-game advertising; fashion advertising; consumer behavior; metaverse;

    Sammanfattning : Abstract This study addresses gaming as an interactive digital advertising tool, aiming to explore its effectiveness in digital marketing overall and to examine its impact on digital marketing for the fashion industry in particular. Purpose The purpose of this paper is to present an analytical framework for explaining the appeal of games for fashion brand advertising. LÄS MER

  4. 4. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Valeriia Babkina; [2023]
    Nyckelord :gender stereotyping; gender representation; advertising; marketing; feminist media analysis; gender equality; social sustainability; könsstereotyper; könsrepresentation; reklam; marknadsföring; feministisk medieanalys; könsjämlikhet; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. LÄS MER

  5. 5. Consumer Perception of Sustainability : A cross-cultural study of green advertisement in the automobile industry between Japanese and Swedish consumers.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Vanessa Nagaoka; [2023]
    Nyckelord :Green advertisement; consumer perception; intercultural communication; automobile industry; sustainability awareness; Grön reklam; konsumentuppfattning; interkulturell kommunikation; bilindustrin; hållbarhetsmedvetenhet;

    Sammanfattning : As sustainability becomes a pressing issue, companies are increasingly adopting green advertising strategies to promote their products and increase consumer awareness. However, the effectiveness of these advertisements across different cultural backgrounds are often overlooked. LÄS MER