Sökning: "Advertising images"

Visar resultat 1 - 5 av 118 uppsatser innehållade orden Advertising images.

  1. 1. JAKTEN PÅ HÅLLBARHET. En semiotisk bildanalys av svenska modeföretags innehåll och kommunikation på Instagram under Black Week

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Natalie Hedberg; Moa Lidö Mannervik; [2024-03-06]
    Nyckelord :Black Friday; Black Week; CSR; Greenwashing; Hållbarhetskommunikation; Instagram; Konsumtion; Semiotik;

    Sammanfattning : This undergraduate thesis employed a qualitative content analysis that includes a semiotic approach, incorporating both denotation and connotation, to examine advertising campaigns on Instagram from three Swedish fashion companies during Black Week. The Swedish fashion companies that were examined are Haglöfs, Gina Tricot and Kappahl. LÄS MER

  2. 2. Fotografering med AI i bilden : En intervjustudie med svenska fotografer om det fotografiska yrket med teknologin artificiell intelligens

    M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Adam Avelin Belin; Oscar Geidemark; [2024]
    Nyckelord :Artificial intelligence; AI; photography; image generating; text-to-image; postphenomenology; technology; semi-structured interview; narrative analysis;

    Sammanfattning : At the turn of the century, photographers started a transition from analogue to digital photography: a transition which took years to complete. The photographic landscape is now in a new period of development, with new AI-programs based on machine learning. LÄS MER

  3. 3. DEN VISUELLA SMAKBILDEN Hur bilder kan användas i produktdesign för smakförmedling av vin

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Lennings Leone; [2023-05-31]
    Nyckelord :packaging design; semiotics; iconography; images; flavour; wine;

    Sammanfattning : This bachelor thesis explores how images can be incorporated in wine packaging design to convey the flavour profile of the beverage inside. Djuce canned wine is the thesis study subject, as its packaging design uses unique art images to adorn the different wines in their collection. LÄS MER

  4. 4. Det nya vita guldet - En kvalitativ studie av vita snusvarumärkens positionering och marknadsföring på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Svensson; Philip Östenson; William Andersson Kuhnke; [2023]
    Nyckelord :positioning; messages; nicotine; semiotics; marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur positioneras och marknadsförs vitt snus i Sverige? Vilka budskap sänder vita snusvarumärken i sin reklam och vilka är dessa budskap riktade till? Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur det vita snuset är positionerat och marknadsförs på den svenska marknaden för valda fallföretag samt undersöka vilka budskap de sänder, för att bidra till teorin med insikter om positionerings- och marknadsföringsstrategier för det vita snuset i Sverige. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär och utgår ifrån en semiotisk bildstudie med stöd utav två fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  5. 5. “I suppose if it ́s Kim K I like blondes” : En kvalitativ analys av Kim Kardashians Instagram ur ett genus-, kändisskap- och maktperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Charlie Hedberg; Clara Klingstedt; [2023]
    Nyckelord :Kim Kardashian; celebrity; gender; power; Instagram; intersectionality; marketing;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine the portrayal of Kim Kardashian based on the images taken for the interview in Interview Magazine, as well as how the portrayal can be understood based on the intersection between gender, celebrity and power perspectives. The study also examines the comment section of the post that Kim Kardashian published on her Instagram page in conjunction with the interview in order to find out how her followers reacted to the pictures. LÄS MER