Sökning: "Advocacy communication"

Visar resultat 1 - 5 av 73 uppsatser innehållade orden Advocacy communication.

  1. 1. Visual Communication in Driving Social Innovation for Disadvantaged groups in Nami

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Mufaro Nhundu; [2023]
    Nyckelord :Social Innovation; Food Security; Visual Communication; Human Centered Design.;

    Sammanfattning : This master’s thesis aims to explore the potential of visual communication as a powerful tool for promoting change and impact in Namibia with a focus on sustainable agriculture and food security. The study analyzes how graphic design and visual communication may effectively explain best practices for sustainable farming and inspire young adults in rural communities to engage with agriculture through empirical research. LÄS MER

  2. 2. NGO Challenges in Providing Aid: Ukraine Context

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Julija Paskeviciute; [2023]
    Nyckelord :NGO; Aid; Partnerships; Development; SDGs; Social Sciences;

    Sammanfattning : The NGO role in providing aid and internal/external impacts that are occurring during the process are central pillars in analysing the development objective and Sustainable Development Goals for the future. The challenges that the NGOs face during aid processes are not solely dependent on singular sources and rather require complex, and multi-faced approaches. LÄS MER

  3. 3. Activism, Ads & Allyship: A Quantitative Study on Corporate Social Activism Communication and its effects on Consumers

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Disha Monga; Vaaruni Venkatesh; [2023]
    Nyckelord :corporate socio-political activism; brand activism; woke-washing; CSA advertising; consumer-brand alignment;

    Sammanfattning : This thesis identifies three distinct ways in which brands communicate their socio-political activism stance. Further it analyses the effect of these types of Corporate Socio-Political Advocacy (CSA) communication on consumer perceptions and intentions. LÄS MER

  4. 4. Mellan empowerment och paternalism : - Biståndshandläggares upplevelser av bedömningsmöten för äldre med demenssjukdom

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Wilma Wälty; Hilma Möller; [2023]
    Nyckelord :case manager; dementia; right to self-determination; empowerment; advocacy; paternalism; biståndshandläggare; demenssjukdom; rätten till självbestämmande; empowerment; advocacy; paternalism;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka biståndshandläggares upplevelser av bedömningsmöten för äldre med demenssjukdom, vilka eventuella utmaningar som uppstår samt hur dessa hanteras. Vidare syftar studien även till att utifrån begreppen empowerment, advocacy och paternalism skapa förståelse för hur biståndshandläggarnas beskrivna arbetssätt förhåller sig till uppdraget om värnandet av den enskildes självbestämmanderätt. LÄS MER

  5. 5. Corporate Influencers as Communicators: Potential Challenges from an Organizational Perspective : A qualitative Study

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Laura Termöllen; [2023]
    Nyckelord :Corporate Influencer; Employee Advocacy; Employee Communication; Communicative Organization; Strategic Communication;

    Sammanfattning : The communication environment in which organizations operate is changing, not least due to the increasing digitalization. With social media platforms growing importance in a professional context, employees can become potent communicators with strategic relevance for organizations. LÄS MER