Sökning: "Aero"

Visar resultat 1 - 5 av 129 uppsatser innehållade ordet Aero.

  1. 1. Numerical Study on Acoustic Phenomena in Cavities for Aero-engine Applications

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Eglantin Gjoni; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : For about seventy years, noise generated by grazing flow past a cavity has been thoroughly studied. Yet, a coherent theory that describes such phenomena is missing. Lately, this phenomena started to be investigated in bleeding systems of aero-engines. LÄS MER

  2. 2. Effect of dwell (hold) time on high temperature fatigue crack growth of AM components

    Master-uppsats, KTH/Lättkonstruktioner, marina system, flyg- och rymdteknik, rörelsemekanik

    Författare :Hemanth Venkatesan; [2023]
    Nyckelord :Dwell time; creep; fatigue; IN718; LPBF; hold time; sustained loading; Uppehållstid; krypning; utmattning; IN718; LPBF; hålltid; ihållande belastning;

    Sammanfattning : GKN Aerospace AB, Sweden (GAS) is one of the leading companies taking up the charge in manufacturing components using Additive Manufacturing(ed) (AM) techniques in the aerospace sector. They are a hub of engineering and they are a supplier of engine and engine components to the world’s leading aero-engine manufacturers, and airframes to civil and military aircraft manufacturers. LÄS MER

  3. 3. A numerical comparison of the thermoacoustics for different equivalence ratios for n-dodecane using LES

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaper

    Författare :Björn Jarfors; [2023]
    Nyckelord :Computational Fluid Dynamics; Bluff-body stabilised flames; Large Eddy Simulation; Thermoacoustics; Acoustics; NEUMANN Project; Jet engines; Aero engines; Airplanes; Combustion; Numerics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Klimatförändringarna påverkar vår värld och det behövs ett mer hållbart samhälle. Flygindustrin är i behov av förändring, men flygmotorer är mycket komplexa och tar tid att utveckla. Termoakustiska instabiliteter har kraften att förstöra en motor, men också att minska miljöpåverkan. LÄS MER

  4. 4. Design of Aero Engine Mount Structure

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Leon Jörgensen Honarchian Saki; [2023]
    Nyckelord :aero engine mount systems; integration;

    Sammanfattning : This study ventures into the intricate realm of aero engine mount systems, delving into the design and optimization of these crucial components. Our research utilizes mathematical modeling, computational algorithms, and a well-coordinated integration of Python scripting with Computer-Aided Design (CAD) tools to explore the design space of engine mounts, aiming to optimize their performance. LÄS MER

  5. 5. Aerodynamic Analysis of Reflex Airfoils at Low Reynolds Numbers

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :Alexander Elliott Meyer Ströborg; [2022]
    Nyckelord :low Reynolds number; reflex airfoils; CFD; XFOIL;

    Sammanfattning : Low Reynolds number airfoil analysis has become increasingly significant as urban air mobility vehicles and unmanned aerial vehicles surge in popularity. The Green Raven project at KTH Aero aims to use reflex airfoils where little data is available beyond classical analysis. LÄS MER