Sökning: "Affärsrelationer"
Visar resultat 16 - 20 av 147 uppsatser innehållade ordet Affärsrelationer.
16. Den hjälpande handen inom kreditgivningsprocessen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Den hjälpande handen inom kreditgivningsprocessen Seminariedatum: 3 juni 2022. Ämne/kurs: FEKH69 Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 högskolepoäng. LÄS MER
17. Obestånd är en obehaglig tröskel : Hur förtroende inom affärsrelationer påverkar en företagsrekonstruktion
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Ibland går livet upp och ibland går livet ner. Detta gäller för såväl privatpersoner som företag. I vissa fall kan det gå så långt att ett företag hamnar i obestånd och behöver ta till med extern hjälp för att komma ur sin ekonomiskt trängda situation. LÄS MER
18. Hur fastighetsmäklaren skapat och bevarat förtroendet till sina kunder under covid-19-pandemin : En internationell jämförelse mellan Sverige och Spanien
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : This research article will explore the effects of how a societal crisis like covid-19 has affected the real estate agent's ability to create and maintain trust in their clients. The real estate agent's job involves meeting a lot of people physically, in the office, at the customer's home, or at viewings. LÄS MER
19. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: · Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? · På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? · Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER
20. Är hållbart gångbart? : En kvalitativ studie om hållbarhetsaspektens påverkan på initiering av nya affärsrelationer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att förstå hur hållbarhet påverkar en ny hållbarhetsinriktad råvaruleverantörs förmåga att starta relationer med kunder. Teori om relationsinitiering för uppstartsföretag har tillämpats, samt en för undersökningen skapad analysmodell. LÄS MER