Sökning: "Affärssystem CRM"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Affärssystem CRM.
1. System för CRM: Valet mellan integrerade och separata lösningar. En utforskande fallstudie av motivationer vid systembyte
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Till följd av en allt mer expanderande tjänstesektor har större vikt lagts i att bibehålla och fodra för kundhantering och långvariga kundrelationer. För detta har idag många organisationer utvecklat strategier för customer relationship management (CRM). LÄS MER
2. Att marknadsföra IT med IT : – Utmaningarna med att som svenskt IT-konsultföretag marknadsföra och sälja tjänster med stöd av interna IT-system
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : I den här magisteruppsatsen undersöker jag hur ett svenskt IT-konsultföretag använder sitt interna IT-system för att marknadsföra och sälja de IT-baserade konsulttjänster som företaget erbjuder, det vill säga konsultbemanning till olika IT-projekt såsom implementering eller uppgradering av affärssystem. Med marknadsföring menar jag exempelvis proaktiva aktiviteter för att stärka varumärket och med försäljning menar jag till exempel merförsäljning på redan befintliga kunder. LÄS MER
3. Initiering av affärskonsulttjänster i samband med systemprojet
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Problematisering Vid införande av ett nytt affärssystem tar företag hjälp av applikationskonsulter för att sätta upp och implementera systemet. Affärssystemet har ofta en nära koppling till företagets processer och rutiner, och ofta vill man passa på att se över och förbättra dessa i samband med systeminförandet. LÄS MER
4. CRM i små och medelstora företag : En studie om företagens behov av CRM-funktioner
Kandidat-uppsats, Avdelningen för informations- och kommunikationssystemSammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) har fått ökad uppmärksamhetunder de senaste decennierna. Sökningar i vetenskapligaartiklar och litteratur visar att det finns behov av kunskap om CRM ochdess funktionalitet. LÄS MER
5. Förstudie för implementering av affärssystemet Oracles tidrapporteringsmodul OTL (Oracle Time and Labor) : Kravhantering och GAP analys för tidrapporteringsprocess i Oracle EBS R12
M1-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : This is a report for our thesis that was conducted as a conclusion of our bachelor degree in Business engineering at the Royal Institute of Technology (KTH). The work is done in cooperation with the firm Navigate Consulting Business Solutions AB. LÄS MER