Sökning: "Affärssystem CRM"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Affärssystem CRM.

  1. 1. System för CRM: Valet mellan integrerade och separata lösningar. En utforskande fallstudie av motivationer vid systembyte

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Aleksandar Milutinovic; Fabian Henriksson; Linus Berglind; [2021-11-23]
    Nyckelord :Customer relationship management; kundhantering; affärssystem; CRM-system; förändringsarbete; kundtjänst;

    Sammanfattning : Till följd av en allt mer expanderande tjänstesektor har större vikt lagts i att bibehålla och fodra för kundhantering och långvariga kundrelationer. För detta har idag många organisationer utvecklat strategier för customer relationship management (CRM). LÄS MER

  2. 2. Att marknadsföra IT med IT : – Utmaningarna med att som svenskt IT-konsultföretag marknadsföra och sälja tjänster med stöd av interna IT-system

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Elin Bremstedt Pedersen; [2015]
    Nyckelord :IT; IT-system; CRM-system; Marknadsföring; E-marknadsföring; Sociomaterialitet;

    Sammanfattning : I den här magisteruppsatsen undersöker jag hur ett svenskt IT-konsultföretag använder sitt interna IT-system för att marknadsföra och sälja de IT-baserade konsulttjänster som företaget erbjuder, det vill säga konsultbemanning till olika IT-projekt såsom implementering eller uppgradering av affärssystem. Med marknadsföring menar jag exempelvis proaktiva aktiviteter för att stärka varumärket och med försäljning menar jag till exempel merförsäljning på redan befintliga kunder. LÄS MER

  3. 3. Initiering av affärskonsulttjänster i samband med systemprojet

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Guri Drolsum; [2015]
    Nyckelord :konsulttjänster; affärssystem; Relationsmarknadsföring; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Problematisering Vid införande av ett nytt affärssystem tar företag hjälp av applikationskonsulter för att sätta upp och implementera systemet. Affärssystemet har ofta en nära koppling till företagets processer och rutiner, och ofta vill man passa på att se över och förbättra dessa i samband med systeminförandet. LÄS MER

  4. 4. CRM i små och medelstora företag : En studie om företagens behov av CRM-funktioner

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för informations- och kommunikationssystem

    Författare :Shayan Behnami Amin; [2014]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; CRM Enterprise Recource Planning; Business Systems; Back Office; Front Office; CRM needs; CRM functions; CRM; Kundstödssystem; ERP; Affärssystem; Ekonomisystem; CRM-system; ERP-system;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) har fått ökad uppmärksamhetunder de senaste decennierna. Sökningar i vetenskapligaartiklar och litteratur visar att det finns behov av kunskap om CRM ochdess funktionalitet. LÄS MER

  5. 5. Förstudie för implementering av affärssystemet Oracles tidrapporteringsmodul OTL (Oracle Time and Labor) : Kravhantering och GAP analys för tidrapporteringsprocess i Oracle EBS R12

    M1-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Ida Johansson; Maria Örnjäger; [2012]
    Nyckelord :Time reporting; process modeling; requirements management; use case; Tidrapportering; processmodellering; kravhantering; användningsfall; GAP;

    Sammanfattning : This is a report for our thesis that was conducted as a conclusion of our bachelor degree in Business engineering at the Royal Institute of Technology (KTH). The work is done in cooperation with the firm Navigate Consulting Business Solutions AB. LÄS MER