Sökning: "Affärsutveckling"

Visar resultat 11 - 15 av 150 uppsatser innehållade ordet Affärsutveckling.

  1. 11. Förbättring genom utveckling, implementering & integrering av systematiskt strategiarbete : Ett förbättringsprojekt inom den innovationsstödjande organisationenUU Innovation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Alva Eklund; [2022]
    Nyckelord :Development; Innovation; Improvement; Organisation; Potential; Processes; Strategy; Success; Systematic approach; Value creation; Framgång; Förbättringsarbete; Förbättringspotential; Innovation; Organisation; Organisationsutveckling; Processer; Strategiarbete; Systematik; Värdeskapande;

    Sammanfattning : Denna uppsats presenterar ett kandidatexamensarbete i samarbete Uppsala universitets (UU) innovationsstödjande enhet UU Innovation (UUI), där syftet varit att i ett förbättringsprojekt ta fram ett implementeringsförslag för förbättring av deras strategiarbete. Vid implementering ska förbättringsförslaget hjälpa UUI integrera ett processbaserat systematiskt arbetssätt. LÄS MER

  2. 12. Elumo : - Smart bottenplatta för klivande rullstolar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Malin Svensson; Johan Olsson; [2022]
    Nyckelord :Wheelchair; Power Wheelchair; Elumo; MedTech; Innovation Engineer.; Rullstol; Elektrisk rullstol; Elumo; Medicinteknik; Produktutveckling; EMTW; Användarstudie; Fokusgrupp; Terrängkörning; Klivande rullstol; Nivellerande; CAD; Affärsutveckling; Utveckling; Utvecklingsingenjör; Högskolan i Halmstad.;

    Sammanfattning : Imagine a power wheelchair that can step over obstacles, step up on sidewalks and drive on lateral slopes whilst the user is still seated upright. Previously these features were impossible, but thanks to Elumo this is no longer the case. Elumo is a six-wheeled base to be used on electric wheelchairs. LÄS MER

  3. 13. Affärsmodellinnovation i anpassningsfasen efter en kris : En kvalitativ studie om affärsmodellinnovation inom detaljhandeln i anpassningsfasen efter Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nora Ekerfelt; Emma Holmgren; [2022]
    Nyckelord :affärsmodellinnovation; detaljhandeln; kundupplevelse; anpassningsfasen; Covid-19-pandemin;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur detaljhandelsföretag arbetar med affärsmodellinnovation för att acklimatisera sig till nya förutsättningar i anpassningsfasen efter Covid-19-pandemin. Det görs genom en kvalitativ studie av två detaljhandelsföretag i Sverige. LÄS MER

  4. 14. Indicators for Evaluating End-of-life Recovery Strategies - Circular Economy : Drivers and Barriers for Implementation

    Master-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Stine Madsen; Maria Fernanda Rodriguez Romo; [2022]
    Nyckelord :Circular Economy; End of Life Recovery Strategy; Evaluation Indicators; Implementation Barriers; Implementation Drivers; Product Recovery Strategy; Sustainable Development; Circularity; Outdoor Power Equipment; Cirkulär Ekonomi; Livscykelhantering; Utvärderingsindikatore; Barriärer for Implementering; Hållbar Utveckling; Produktstrategi; Tillverkningsindustrin;

    Sammanfattning : Enforcing EoL recovery strategies is critical to shifting the paradigm from a linear to a circular economy that enables future growth. This study identifies relevant evaluation indicators for End of-life recovery strategies in the Outdoor Power Equipment industry, as well as the drivers and barriers to implementation of End-of-life recovery strategies. LÄS MER

  5. 15. Vad motiverar konsumenter att handla livsmedel online? : Affärsutveckling och digitalisering i livsmedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Johanna Erström; [2022]
    Nyckelord :Livsmedel; online-handel; e-handel; affärsutveckling; femfaktorsteorin;

    Sammanfattning : Syfte: Studien riktar sig mot affärsutveckling, och genom att studera konsumters motivationsfaktorer kunna identifiera vad livsmedelsföretag behöver tillhandahålla för att attrahera konsumenter till online handel. Metod: Studien bygger på en epistemologisk utgångspunkt där befintliga vetenskapliga kunskaper ligger till grund för att förklara vad som motiverar konsumenter att handla livsmedel online. LÄS MER