Sökning: "Affective loyalty"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Affective loyalty.

  1. 1. Analyzing the Effects of Brand Activism on Consumer Loyalty: Macro and Micro Perspective

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Nina Roques; [2023]
    Nyckelord :Brand activism; consumer perception; consumer behavior; consumer loyalty; communication; Russia-Ukraine conflict;

    Sammanfattning : This study seeks to investigate, from both macro and micro perspectives, the effect of brand activism on consumer loyalty.  The macro perspective examines the general relationship between brand activism and consumer loyalty, whereas the micro perspective examines the specific context of companies' withdrawal from Russia as a form of brand activism. LÄS MER

  2. 2. Hotellbranschens längtansfulla intryck : En kvalitativ studie om den digitala sinnesmarknadsföringenoch varumärkesutveckling i hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rosna Hasan; Jessica Hedström; Johanna Rannebjer; [2021]
    Nyckelord :Varumärkesupplevelse; varumärkeslojalitet; multisensorisk stimuli; sinnesmarknadsföring; digital marknadsföring; storytelling;

    Sammanfattning : The digital world is developing and due to the development the hotel industry has neededto advance their digital development. The purpose of this study is to analyze how thehotel industry is working with multisensory marketing to create stimuli by interplayingthe human senses. LÄS MER

  3. 3. Covid-19: Konsumentlojalitet på sociala medier : En studie om vilka faktorer som påverkar konsumenters lojalitet gentemot organisationer som marknadsför sig på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Joshua Fürsten Cardell; Maya Källström; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; crisis situation; consumer loyalty; marketing; social media; organization.; Covid-19; krissituation; konsumentlojalitet; marknadsföring; sociala medier; organisation.;

    Sammanfattning : Problem: Covid-19-pandemins påverkan på spridningen av fake news har kommit att bidra till växande misstro för organisationer och skepticism bland konsumenter på sociala medier. Fake news har inte enbart medför förvirring och misstro hos konsumenter, utan påverkar även attityder, skapar rykten och kan leda till finansiella hot för organisationer, där bojkottning av varor eller varumärken kan ske på grund av desinformation. LÄS MER

  4. 4. Target your customer's contextually : Explaining contextual targeting’s effect within the banking market

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alex Berlin; Anton Johnsson; [2021]
    Nyckelord :Contextual targeting; Attitudes; Cognitive; Affective; Conative; Privacy concerns; Trust; Loyalty;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this explanatory study was to explain how contextual targeting affects customer attitudes, privacy concerns, trust, and loyalty.  Literature Review: The reviewed literature included concepts that are important within the banking market. LÄS MER

  5. 5. "En av de stora drakarna" : En netnografisk studie om kundlojalitet hos researrangörer på Facebook

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Fredrika Hallberg; Jacob Palm; Shan Mrridol Waliullah; [2020]
    Nyckelord :Tour operators; followers; customer loyalty; e-loyalty; Facebook; social platforms; Researrangörer; följare; kundlojalitet; e-lojalitet; Facebook; sociala kanaler;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka följares attityder mot Ving, TUI och Apollos inlägg på Facebook och hur de tolkas utifrån kundlojalitet och e-lojalitet. Det undersöks även hur researrangörer uttrycker lojalitet via deras facebooksida. LÄS MER