Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Konsumenters attityd till marknadsföring på sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Every business needs to promote its brand and product. With the growing trend of social media in the 21stcentury, social media has become a standard way for businesses to market themselves, and millions of dollars are spent on this marketing channel every year. LÄS MER
2. Delade upplevelser och förändrade smaker : En kvantitativ studie om hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters attityder till restauranger
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Forskningsfråga: I vilken grad påverkar användargenererat innehåll konsumenters tre dimensioner av attityder till företag i restaurangbranschen? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder till företag inom restaurangbranschen. Resultatet av att analysera de tre dimensionerna av attityder; kognition, affektion och konation kan hjälpa företag att förstå i hur stor grad användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder. LÄS MER
3. Platsanknytning i stadsrummet : en studie om platsanknytning med skateboard som verktyg
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Idag värderas kulturella miljöer i staden allt högre i stadsplaneringsammanhang. Det är invånarnas ianspråktagande av stadens fysiska miljöer som skapar en dynamisk, levande och hållbar stad. Över tid utvecklar individer och grupper favoritplatser, platser som verkar identitetsskapande och väcker känslor av tillhörighet. LÄS MER
4. Hur skönhetsinfluencers skapar interaktion genom Instagraminlägg : En studie av bild-, inläggs- och interaktionsvariablers påverkan på interaktion- och affektionsvärde
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : I det ständigt förändrande digitala landskapet har det för företag växt fram nya möjligheter för marknadskommunikation och sociala media marknadsföring (SMM) har blivit en stor del av företags marknadsstrategier. En växande trend är att använda sociala media influencers (SMI) för exempelvis reklamsamarbeten eller varumärkesexponering. LÄS MER
5. Generation Z - lyxvarumärkenas utmaning : En studie om lyxvarumärkens etablering på Instagram och dess inverkan på Generation Z:s varumärkesattityder
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker lyxvarumärkens utbredda etablering på Instagram och hur detta påverkar varumärkesattityden hos Generation Z. Specifikt vilar studiens fokus vid att undersöka Generation Z:s attityder till lyxvarumärkens ökade exponering och hur värde kan skapas eller degenereras genom denna interaktion. LÄS MER