Sökning: "After school education"

Visar resultat 1 - 5 av 453 uppsatser innehållade orden After school education.

  1. 1. Geometriska figurer i läroböcker

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Clara Johansson; [2019-07-01]
    Nyckelord :Geometri; representationer; former; typiskt exempel; lärobok; variation;

    Sammanfattning : Abstract Geometric figures can be found everywhere which allows a child to be exposed to it everyday. The continuous exposure develops an early understanding of geometry and its typical examples: a triangle, rectangle and square. A child will begin to identify figures after comparing objects to the typical examples. LÄS MER

  2. 2. The study of digital gamebased learning on motivating Chinese primary students to study mathematics

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Xiaoyue Peng; [2019]
    Nyckelord :Digital game-based learning; DGBL; Qualitative research; Qualitative data and Online research;

    Sammanfattning : The research focus of this paper discusses digital game-based learning as a novel learning approach and further emphasises on the empirical study of technologies motivating Chinese primary students to study and learn mathematics at home. Considering that digital game-based learning is still under development, the effects of it is still controversial. LÄS MER

  3. 3. Skolans relevans för socialt arbete : En fallstudie om skolkonceptet NPF-säkring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA); Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Stephanie Wittenby; Mathilda Gunnarsson; [2019]
    Nyckelord :neuropsychiatric diagnosis; availability; social work; school systems; case-study;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine the protruding school concept NPF-säkring at the public school Källbrinksskolan in Sweden. Pupils with neuropsychiatric disabilities are particularly at risk to not reach the goals of the education and to have high school absence, which can lead to social exclusion later in life. LÄS MER

  4. 4. ”Om det är nåt trubbel med dom” Arbetsplatsförlagt lärande för elever i behov av anpassningar och stöd på gymnasiets yrkesprogram

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Anna Nilsson; [2019]
    Nyckelord :APL; Arbetsplatsförlagt lärande; Extra anpassningar; Yrkeslärare; Handledare;

    Sammanfattning : Abstract Nilsson Anna (2018). ”Om det är nåt trubbel med dom” - Arbetsplatsförlagt lärande för elever i behov av anpassningar och stöd på gymnasiets yrkesprogram. LÄS MER

  5. 5. Vad händer utöver 230 timmar? : - En kvalitativ studie om musik på fritidshem

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP); Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Erik Pettersson; Janna Tisjö; [2019]
    Nyckelord :studentinterest; after school programs; teacher; music; music education; elevintresse; fritidshem; lärare; musik; musikpedagogik;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur arbetet med musik ser ut i fritidshem utifrån ett lärarperspektiv. Utgångspunkten i studien har arbetats fram genom fyra centrala forskningsfrågor som berör hur lärare i fritidshem uppfattar att musik kan användas som ett pedagogiskt verktyg, vilka faktorer som påverkar hur lärare använder musik i fritidshem, vad lärare har för insikt i elevers musikintresse samt vilka problem eller svårigheter som lärare ser i arbetet med musik i fritidshem. LÄS MER