Sökning: "After-School Centers"
Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade orden After-School Centers.
1. Fritidshemmets inkludering i arbetet med att främja psykisk hälsa och förebygga psykisk ohälsa : Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor - Nalle Puh
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : School-age educare centers have an important environment where children spend a significant part of their time. The school-age educare center’s preventive work is based on different methods and strategies.An integrated and inclusive pedagogy promotes positive relationships between children and increases their sense of belonging. LÄS MER
2. Sociala medier och identitet på fritidshem : En kvalitativ studie om fritidshemslärares upplevelser av sociala mediers påverkan på elever och deras identitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : In this study, we examine how leisure- time teachers in Swedish School age educare centre experience the effect of social media on students. We also discuss the impact of social media on the creation of the students' identities. LÄS MER
3. Skolans basämnen inom fritidshemmet : Vad säger lärarna?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The study focuses on how different after-school centers in Stockholm work with the school's basic subjects, Swedish, mathematics and English, within their activities, as well as how the after-school teachers view it. The study was done using a qualitative method and semistructured interviews with four different after-school teachers from four different schools. LÄS MER
4. Skapande av relationer i fritidshem : En kvalitativ studie om fritidshemslärares strategier i arbetet med att skapa relationer med elever på fritidshem
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Den här studien handlar om de strategier som fritidshemslärare använder för att bygga relationer med elever, samt vilka faktorer och svårigheter som kan påverka dessa relationer. Studien analyserar data från kvalitativa, semistrukturerade intervjuer med fyra fritidshemslärare från olika kommuner i Stockholm, Sverige, med hjälp av Lev Vygotskys sociokulturella perspektiv. LÄS MER
5. Undervisning i fritidshem utifrån lärande och omsorg : Pedagogernas perspektiv på fritidshemmets pedagogiska uppdrag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka vilken syn pedagoger verksamma i fritidshem har på sitt lärande och omsorgsuppdrag samt hur de upplever barnens förutsättningar till allsidig utveckling påverkas om pedagogerna lägger ett större fokus på det ena eller det andra uppdraget. Det empiriska materialet baseras på intervjuer med sex pedagoger verksamma i fritidshem från två olika skolor där Pedagog 1 och 2 kommer från en skola medan Pedagog 3 – 6 kommer från en annan. LÄS MER