Sökning: "After-school care centre"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden After-school care centre.
1. Undrar vem jag är på jobbet : En kvalitativ studie om fritidshemslärares och fritidspedagogers beskrivning av sitt dubbla uppdrag samt dilemman med det dubbla uppdraget
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The title of our essay is I wonder who I am at work. It is a qualitative study about the descriptions of leisure teachers and leisure educators of their dual mission and the dilemmas of the dual mission. The purpose of this study is to examine the dilemmas after-school teachers and after-school educators encounter in their professional role. LÄS MER
2. Samverkan - ett samarbete på olika vilkor. : En vetenskaplig essä om samverkan i grundskolan mellan fritidshemslärare och klasslärare.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Syftet med denna vetenskapliga essä är att skapa en bredare och djupare förståelse kring problematiken med samverkan mellan fritidshemslärare och klasslärare. I läroplanen finns brister om vad samverkan ska innehålla och hur den bör utformas och vår gemensamma uppfattning är att det fortfarande finns brister i hur arbetet med samverkan sker. LÄS MER
3. Det är bra för barnen att vara ute! : Fem fritidspedagogers uppfattningar om utomhusvistelsen på fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this study is to examine some after-school teachers’ perceptions about the outdoor stay at the after-school care centre in the schoolyard and in the leisure- environment. Five semi-structured interviews were conducted with the after-school teachers at five after-school care centres in the Stockholm area. LÄS MER
4. Yrkeskompenten för lärare med inriktning mot fritidshem : Deras upplevelse av hur kompetensen används på fritidshem och skola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : We want to search knowledge in how teachers with a focus on after-school recreation centre estimate how their own competence is used in after- school recreation center and school and what expectations/apprehensions they have on their profession in the future. In our study we have asked teachers with a focus on after-school recreation center how they estimate that their competence has been used in after-school recreation center during the last three years. LÄS MER
5. Arbetsstugan och Barnkrubban : om etablerandet och drivandet av två barnavårdande verksamheter i Karlskrona 1899 - 1943
Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : During the end of the nineteenth century and the beginning of the twentieth century Sweden experienced social changes. The proceeding industrialization led to a process of urbanization where people were forced, more or less, in to the cities to find work. LÄS MER