Sökning: "After-school center"
Visar resultat 1 - 5 av 125 uppsatser innehållade orden After-school center.
1. Får jag vara med?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : The Friends report spreads knowledge about bullying and harassment in the Swedish school. According to Friends, 25% of the students in grade F-3 are worried that they will be alone in the schoolyard when they are on a recess. 28% of the students in grades 3–6 answer that they feel lonely at school. LÄS MER
2. Digitala verktyg i fritidshemmet : En intervjustudie med grundlärare med inriktning fritidshem
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att undersöka på vilket sätt lärare i fritidshemmet arbetar med digitala verktyg. Vidare handlar studien om fördelar och nackdelar med digitala verktyg. För att undersöka detta har en kvalitativ intervjumetod genomförts och fem lärare med inriktning fritidshem intervjuades i studien. LÄS MER
3. Det dubbla uppdraget – en kvalitativ studie om synen på fritidshemmets uppdrag hos fritidshemslärare och skolledare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : In our qualitative study, we have described what the after-school teacher and her double roles are about from the perspective of after-school teachers and school leaders. In the introduction and background, we have described the activity of the after-school centre and the role and operation of the after-school teacher. LÄS MER
4. Vad är fri lek på fritidshemmet? : Elevernas syn på lek inom fritidshemmets verksamhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The study examines students perspectives and experiences of free play at the school age educare. Our purpose is to shed light on how students at the school age educare experience free play, and to get their view of play, we try to answer the questions: What do the students mean by free play at the school age educare and how is it experienced? Are the students descriptions of their free play in the school age educare similar to the descriptions of free play that dominates research and literature? We conducted interviews with students and through them explored the students view of free play and its importance for their well-being and development. LÄS MER
5. Fritidshemmets inkludering i arbetet med att främja psykisk hälsa och förebygga psykisk ohälsa : Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor - Nalle Puh
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : School-age educare centers have an important environment where children spend a significant part of their time. The school-age educare center’s preventive work is based on different methods and strategies.An integrated and inclusive pedagogy promotes positive relationships between children and increases their sense of belonging. LÄS MER