Sökning: "After-school centers"
Visar resultat 16 - 20 av 78 uppsatser innehållade orden After-school centers.
16. Uppdrag och ansvarsområde ur förstelärare i fritidshems perspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Since 2013, state grants have been paid to pre-service teachers to teachers in pre-school classes, compulsory schools, upper secondary schools and municipal adult education. Leisure educators had not been granted pre-service teacher positions with state grants, however municipalities had invested in pre-service teacher positions for leisure educators with municipal grants. LÄS MER
17. Undervisning med digitala verktyg på fritidshemmet : Lärarperspektiv på kompetenser och didaktiska val
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att bidra med kunskaper om vilka lärarkompetenser som fritidslärare uttrycker som viktiga i samband med användningen av digitala verktyg och om hur fritidslärare resonerar kring användandet av digitala verktyg på fritidshemmet. Studiens teoretiska utgångspunkter har baserats på T-PACK-modellen och utifrån det didaktiska perspektivet. LÄS MER
18. Vad vet och vad vill vårdnadshavarna? : En kvantitativ undersökning av relationen mellan vårdnadshavare och fritidshem
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this study is to examine guardians' expectations of the leisure-time centers and how familiar they are with the curriculum and the after-school activities. We have used a quantitative method in the form of a questionnaire that we sent out to 2 schools. LÄS MER
19. De vill bli förstådda : En kvalitativ studie om fritidshemslärarnas tolkning av utåtagerande elever i verksamheten
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of the study is to find out that the leisure time teachers’ interpretation of outgoing students and how they work to prevent it in the after-school program. In addition, it is observed the working methods of leisure time teachers’ and the influence of communication in the dealing of outgoing students. LÄS MER
20. Sociala relationer i fritidshemmet : En kvalitativ studie om hur fritidslärare resonerar om sociala relationer och hur sociala relationer kan påverka elever i fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Studiens syfte är att utöka kunskapen kring hur fritidslärare resonerar om sociala relationer i fritidshem. Med hjälp av en kvalitativ metod har studien genomförts och utgår från semistrukturerade intervjuer med fem utbildade fritidslärare, från tre olika skolor i södra Sverige. LÄS MER