Sökning: "After-school"
Visar resultat 1 - 5 av 446 uppsatser innehållade ordet After-school.
1. Elevers inflytande och demokratiska möjligheter i fritidshemmet : grundskola och anpassad grundskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Elevers inflytande och delaktighet är en central roll i läroplanen för fritidshem och ett viktigt globalt ämne. Hur inflytandet och de demokratiska möjligheterna för elever tas till vara på inom fritidsverksamheten. Samt elevers perspektiv inom praktisering, inflytande och delaktighet på grundskolan och anpassad grundskola. LÄS MER
2. Får jag vara med?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : The Friends report spreads knowledge about bullying and harassment in the Swedish school. According to Friends, 25% of the students in grade F-3 are worried that they will be alone in the schoolyard when they are on a recess. 28% of the students in grades 3–6 answer that they feel lonely at school. LÄS MER
3. A study on students’ perspectives on homework and its role in their learining at Chines school
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The general objective of my proposed study is to explore how the students in Chinese School understand the meaning of homework and how they complete it after school. The major objective of this study is to examine the students` perspectives on homework to gain a better understanding what is the role of homework. LÄS MER
4. Exploring the factors that influence participation in the homework-help programs for youth in Sweden
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : After-school homework help sessions, also referred to as after-school homework help programs, are structured to offer students supplementary support beyond regular school hours, with the goal of enhancing aspects such as school attendance, behaviour, and academic achievement. These programs can be managed by the schools themselves or financed by non-profit or commercial entities and can take place within school premises or alternative community settings, such as sports clubs where students engage in studies before practicing sports. LÄS MER
5. Digitala verktyg i fritidshemmet : En intervjustudie med grundlärare med inriktning fritidshem
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att undersöka på vilket sätt lärare i fritidshemmet arbetar med digitala verktyg. Vidare handlar studien om fördelar och nackdelar med digitala verktyg. För att undersöka detta har en kvalitativ intervjumetod genomförts och fem lärare med inriktning fritidshem intervjuades i studien. LÄS MER