Sökning: "Agata Anna Gornik"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Agata Anna Gornik.

  1. 1. Are Pop-Cultural References in Advertising Funny Enough?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Agata Anna Gornik; Sabine Ljunggren; [2017]
    Nyckelord :Humor; Pop-Cultural References; Advertising; Likability; Purchase Intention; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this research is to extend the theory of humor research and add a new nuance to humor theory. Additionally, the study intends to measure the effect different humorous content types have on ad likability and purchase intention, as well as the relationship between the two. LÄS MER

  2. 2. WAS GAP’S NEW LOGO CRAP?

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Agata Anna Gornik; Ines Krikler; Sabine Ljunggren; [2017]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Generationsutmaningar i digital marknadsföring – En kvantitativ studie av generationssegmentering i digital media

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Kulle; Eric Ingelström; Agata Anna Gornik; [2015]
    Nyckelord :Generational Market Segmentation; Baby Boomers; Generation Z; Digital Marketing; Trust; Scepticism; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Generationsutmaningar i digital marknadsföring – En kvantitativ studie av generationssegmentering i digital media Seminariedatum: 4 juni 2015 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp Författare: Agata Anna Gornik, Eric Ingelström, Julia Kulle Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Generationssegmentering, Baby Boomers, Generation Z, Digital marknadsföring, Tillit, Skepticism Syfte: Denna uppsats syftar till att utöka kunskapen kring segmentering och tillit till digital marknadsföring genom att undersöka skillnader i Generation Zs respektive Generation Baby Boomers tillit till fiktiva reklaminsatser från en privatperson respektive ett företag. Metod: En kvantitativ forskningsdesign har valts med en inriktning på en deduktiv ansats. LÄS MER