Sökning: "Age-gap"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet Age-gap.
1. Understanding the Dynamics of Brand Loyalty in National team sports - A Qualitative study of brand management within professional team sports”
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : In previous research there has been acknowledgement about the importance of Brand loyalty in sports, where the brand experience can function as a tool to create loyalty among fans. Brand communities have proven to have positive effects on customer satisfaction and brand loyalty in sports. LÄS MER
2. How do voiceprints age?
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : Voiceprints, like fingerprints, are a biometric. Where fingerprints record a person's unique pattern on their finger, voiceprints record what a person's voice "sounds like", abstracting away from what the person said. They have been used in speaker recognition, including verification and identification. LÄS MER
3. Mikrohabitat i träd : veteranisering i stadsmiljö och stadsnära miljöer
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Det finns i dagsläget en brist på gamla träd som är rika på mikrohabitat vilka inhyser många rödlistade arter. Utöver detta finns även ett stort åldersglapp mellan dagens unga och gamla träd vilket innebär att det kommer saknas ersättare för de viktiga mikrohabitaten när de gamla träden dör. LÄS MER
4. Barnböcker ur ett genusperspektiv : En text och bildanalys av de böcker som högläses för elever i årskurs F-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This study was conducted with the aim to make gender representation visible in books that are being read-aloud to pupils in the grades 0-3. The study was based on two questions: “What does the representation of gender look like in the books that are being read aloud to the pupils?” and “What does the figuration of the books' characters look like from a gender perspective?”. LÄS MER
5. Attribut som påverkar dina gröna köpbeslut
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Flera undersökningar har under de senaste åren visat på hur företag använder sig av miljömässiga budskap i sin marknadsföring för att framhäva sina produkter som mer miljövänliga än vad de i själva verket är, så kallad greenwashing. Genom det enorma utbudet som finns tillgängligt för nutidens konsumenter och de olika influenser de får till sig genom reklam kan det vara svårt för den enskilda konsumenten att avgöra om produkten är trovärdig eller inte. LÄS MER