Sökning: "Agent platforms"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Agent platforms.
1. The Construction of the LVU Influence Operation : A Narrative Case Study on Influence Operations
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : The thesis aims to give readers a more precise knowledge of how narratives in the information environment, mainly social media platforms, can be created and structured by agents of influence operations to subvert and influence a target audience. As a case study, the thesis focuses on the influence agent “Shuoun Islamiya”, as the Swedish Psychological Defence Agency pointed out, to be the initiator of the influence operation targeting Swedish Social Services and the LVU-act. LÄS MER
2. To What Extent Have Incels been Recognized as a Threat in Need of Securitization? : In the Case of the United States, Canada and Europe
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)Sammanfattning : Involuntary celibates (Incels) are an online community of men who struggle to find sexual and romantic relationships. Some members of the Incel community have increasingly become extreme misogynists and have committed lethal attacks across North America and Europe in response to their sexual frustration and loneliness. LÄS MER
3. Påverkar fastighetsmäklarens klädsel förtroende hos kunden? : En kvantitativ studie som undersöker sambandet mellan The Big Five, klädsel och förtroende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Påverkar fastighetsmäklarens klädsel förtroende hos kunden? Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Emma Ekvall och Yolanda Tidlund Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2023 juni Syfte: Syftet med studien är att analysera kundens personlighetsdrag och skapa en förståelse för hur kunden uppfattar fastighetsmäklarens klädsel samt hur det påverkar förtroendet hos kunden. För att besvara syftet kommer studien att undersöka förtroendet hos populationen för fastighetsmäklare, hur fastighetsmäklarens klädsel påverkar förtroendet och sambandet mellan kundens personlighetsdrag inom The Big Five och deras uppfattning av fastighetsmäklarens klädsel som förtroendeingivande. LÄS MER
4. En studie om sociala medier i förmedlingen : Sociala medier som marknadsföringskanal och dess effekter för enskilda fastighetsmäklare
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Bakgrund Mäklare som fenomen, det vill säga en aktör som står mellan två parter och försöker hitta en lösning som gynnar båda, är en företeelse som funnits i alla tider. I digitaliseringens tidsålder har mäklare också tagit steget ut på nätet och så även till plattformar för sociala medier, såsom Facebook och Instagram. LÄS MER
5. PORTRAYAL OF ADOPTION IN SWEDISH NEWS MEDIA. A transitivity analysis of social actors in the 2018 Chile adoption news story.
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : The current study researches how adoption stakeholders are portrayed in Swedish news media by applying a transitivity framework to analyze online news articles. The news articles in focus concern adoptions made in the 1970s from Chile to Sweden with possible ties to human trafficking. LÄS MER