Sökning: "Agenter"

Visar resultat 1 - 5 av 389 uppsatser innehållade ordet Agenter.

  1. 1. Behöver jag verkligen det här? : En kvalitativ studie om effekterna av minskad konsumtion

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Maria Andersson; Jeremy Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Norm deviation; change in consumption; strain theory; social coercion; consumption reduction; Normavvikelse; konsumtionsförändring; strain-teori; socialt tvång; konsumtionsminskning;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the individual's experience of conscious consumption reduction in relation to society's consumption norms. By not focusing on motives or causes behind the change, but instead illustrating the subjective and social consequences, the study provides a deeper understanding of how the individual's self-perception and social relationships are affected. LÄS MER

  2. 2. Drop Dead Gorg(on)eous : A Multimodal Discourse Analysis of the Contemporary Medusa Tattoo

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Emma Edling; [2024]
    Nyckelord :Art history; Medusa; Medusa tattoo; tattoos; TikTok; multimodality; écriture féminine; postfeminism; Konstvetenskap; Medusa; Medusatatuering; tatueringar; TikTok; multimodalitet; écriture féminine; postfeminism;

    Sammanfattning : This thesis investigates the phenomenon of the contemporary ‘Medusa tattoo’ that gained traction on the social media platform TikTok in 2019 as a symbol of sexual assault survival, and which has since come to function as an instrument for digital feminist activism. The study aspires to provide a new, previously unexplored link to the long chain of academic research on the figure of Medusa by looking at the emergence, function, and potential of the Medusa tattoo. LÄS MER

  3. 3. Reflections on One’s Own Body : An Approach to the Potential of Self-Image in HCI

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rebeca Blanco Cardozo; [2023]
    Nyckelord :soma design; first-person perspective; self-image; embodied interaction; self-fashioning technologies; soma design; förstapersonsperspektiv; självbild; förkroppsligad interaktion; self-fashioning teknik;

    Sammanfattning : Self-image and the way we present ourselves to the world are highly relevant in today’s society, fostered to some extent by the ubiquitous use of technology. For example, the idealized body image that is disseminated in the media and on social networks can affect the relationship we have with ourselves. LÄS MER

  4. 4. En känsla av sammanhang för ökad existentiell hälsa : En kvalitativ studie om en kommuns förutsättningar att skapa en meningsfull livsmiljö för sina medborgare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Linda Pröjtz-Ålund; [2023]
    Nyckelord :Existentiell hälsa; mentalisering; KASAM; Theory of mind; kognitiv fluiditet; kommunala verksamheter; kognitiv förmåga; parakosmos; imaginära världar; bibliotek; integration;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att genom semistrukturerade intervjuer samt deltagarobservationer undersöka vad Nyköpings kommun gör för att främja sina invånares existentiella hälsa utifrån WHO:s definition av vad som är betydelsefullt för en hållbar livsmiljö. Den existentiella hälsodimensionens betydelse är något som oftare uppmärksammas i internationella vetenskapliga studier och då främst genom tre aspekter; fysisk, psykisk och social hälsa. LÄS MER

  5. 5. Multi-Agent Deep Reinforcement Learning in Warehouse Environments

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :John Cao; Mikael Hammarling; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report presents a deep reinforcement algorithm for multi-agent systems based on the classicalDeep Q-Learning algorithm. The method considers a decentralized approach to controlling theagents, by equipping each agent with its own neural network and replay memory. LÄS MER