Sökning: "Agnes Bengtsson"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Agnes Bengtsson.
1. Är golare Lundquists polare? - En normativ analys av Göteborgs kommuns avståndstagande från angiverilagen
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker Göteborgs kommunstyrelses beslut om att ta avstånd från angiverilagen som föreslagits i Tidöavtalet. Syftet är att undersöka i vilken utsträckning beslutet tar hänsyn till tjänstemannaetiska värden. För att definiera tjänstemannaetik används Lennart Lundquists teori om ett offentligt etos. LÄS MER
2. Call me Maybe?: A case study on SBB's issuance of hybrid bonds
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : This single-case study examines why Samhällsbyggnadsbolaget i Norden's (SBB) issued hybrid bonds, its implications, and the value this instrument generates for the corporation, shareholders, and investors. SBB's mission since the start has been to expand into one of the largest real estate companies in the Nordics, accompanied by an improvement in credit rating. LÄS MER
3. Kvinnors erfarenheter efter genomförd mastektomi vid bröstcancer : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Bröstcancer är en av de vanligaste cancerdiagnoserna bland kvinnor.Det främsta behandlingsalternativet är mastektomi vilket innebär kirurgisktavlägsnande av bröstet vilket kan påverka kvinnan både fysiskt och psykiskt. LÄS MER
4. EBA- en förändring eller endast bra i teorin?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Trade has for long been seen as the most efficient and important measure to increase the economy and welfare for a country. Therefore, several industrialized countries have agreed on different benefit trade agreements towards the LDC countries. LÄS MER
5. Why is a spectator’s eye caught? : A qualitative study exploring Sponsorship Communication in an Entertainment Event context
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Sponsorships are a way for brands to communicate with their observers at entertainment events. Sponsorship cues, event context, and consumer/sponsor relationships are important to be aware of in order to create impacting sponsorship communication. LÄS MER