Sökning: "Agnes Hultén"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Agnes Hultén.

  1. 1. Familjehemsföräldrars upplevelse av socialtjänstens stöd : I relation barnets bästa

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för socialt arbete - CESAR

    Författare :Hedvig Ladebäck; Agnes Hultén; [2021]
    Nyckelord :Foster care; foster home; foster parents; family home placement; social services; child s best interests; Familjehem; familjehemsföräldrar; familjehemsplacering; socialtjänsten; barnets bästa;

    Sammanfattning : När ett barn inte kan bo kvar hos sina biologiska föräldrar måste samhället ingripa för att trygga barnet, ansvaret vilar då på socialtjänsten. En vanlig åtgärd är att barnet blir placerat i ett familjehem, dock är det fortsatt socialtjänsten som ansvarar för att barnets behov blir tillgodosedda under placeringen. LÄS MER

  2. 2. “Paris Measurements” : The Inertia of the Thin Ideal on the Runways of Paris Fashion Week

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Swahnström; Agnes Hultén; [2019]
    Nyckelord :Thin Ideal; Visual Representation; Idealization; Organizational Ecology; Inertia; Aesthetics; Fashion Week; Paris Fashion Week;

    Sammanfattning : Background - Welcome to the 2010’s and its visual information culture informing about the century-old ideal of thinness, by sending (almost) exclusively thin bodies down the runway of Paris Fashion Week (PFW). This, while at the same time the academia and mass media are repeatedly articulating the necessity of a more ethical aesthetic within the fashion industry, while the argument that “thinness sells” lack empirical support, while measures are taken around Europe to discourage media bias and encourage healthy bodies walking the, and while the body positivity movement – applauding the diversity of body types – is on the rise in the Western society. LÄS MER

  3. 3. Flaggskeppsbutiker : en studie om användningen av konceptet på massmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Agnes Hultén; Linnea Granath; [2017]
    Nyckelord :Flagship stores; Marketing; Marketing mix; Kapferer’s Brand Identity Prism; Brand identity; Brand personality; Flaggskeppsbutiker; Marknadsföring; Marknadsföringsmix; Kapferers Identitetsprisma; Varumärkesidentitet; Varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate how brands in the mass market use flagship stores - both from a marketing perspective and a brand perspective. We wanted to study if the brand identity affects whether a brand chooses to establish flagship stores or not. LÄS MER