Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Agonistic Peacebuilding Practices, in Practice? A Study of INGOs Programmatic and Advocacy Work With and For Yazidi Survivors in Northern Iraq

    Master-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Charlotta Johansson; [2024]
    Nyckelord :Agonistic peace; Thick recognition; Peacebuilding; Yazidi community; Iraq; Law and Political Science;

    Sammanfattning : After the 2014 invasion of contested areas in Iraq by the so-called Islamic State (IS), the Yazidi community has suffered dire consequences. Genocide, sexual enslavement, forced religious conversion and forced displacement were some of these horrendous acts committed by IS against the Yazidi community and other minorities in Iraq and Syria. LÄS MER

  2. 2. Deliberativa samtal vid plöstliga konfliktfyllda situationer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Beatrice Lillja; Natalia Krysik; [2024]
    Nyckelord :Deliberative communication; Education; Conflict based pedagogy; Agonism; Phronesis; Intersubjectivity;

    Sammanfattning : Abstract  The following essay will discuss conflict- ridden situations in the classroom and how the teachers’ leadership can strengthen the pupils’ democratic development to resolve these situations. Furthermore, we analyzed how deliberative dialogue could be of use to the teacher when these situations occur, as well as how, through civics education, the pupils could learn how to resolve conflicts in a controlled and peaceful environment. LÄS MER

  3. 3. Lärarens upplevelse kring kontroversiellafrågor i SO-undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sylvester Hjerpe; Patrik Winitsky; [2024]
    Nyckelord :Agonism; controversial issues; controversial topics; democratic education; deliberative conversations; power relation; sensitive subjects; social studies didactics.;

    Sammanfattning : In a world characterized by constant changes and increasing diversity, controversialevents unfold in society on a daily basis. Given the School's role in educating democraticcitizens, it is imperative for educational institutions to adapt and incorporate current andcontroversial topics into their curriculum. LÄS MER

  4. 4. THE RE-EMERGENCE OF A PSYCHIATRIC PARADIGM : A SYSTEMATIC REVIEW AND META-ANALYSIS OF THE EFFICACY OF MDMA-ASSISTED AND PSILOCYBIN-ASSISTED PSYCHOTHERAPY FOR PTSD AND MDD

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Andreas Johansson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Psychedelic research became throttled in the 1970s, though the clinical interest for psychedelics has seen a resurgence in the last couple of decades for their application as psychotherapy-adjunct substances used to treat various psychological disorders. Primarily mediated through agonism at the serotonin 2a receptor, psychedelics encompass and subsequently effect vast areas of the brain and implicates several limbic structures of relevance for emotional processing. LÄS MER

  5. 5. ”Här finns en bomb. Väldigt, väldigt sällan upplever jag att den briserar” : Samhällskunskapslärares förhållningssätt till kontroversiella frågor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Henrik Rosenquist; Josefine Nicander; [2023]
    Nyckelord :controversial issues education; Agonism; deliberativa samtal; diskussioner; kontroversiella frågor; samhällskunskap;

    Sammanfattning : Vi har undersökt hur samhällskunskapslärare på gymnasiet förhåller sig till kontroversiella frågor. Ämnesområdet valdes med tanke på samhällskunskapens potential för diskussioner i frågor som kan upplevas som kontroversiella. Syftet blev därför att undersöka hur samhällskunskapslärare upplever och hanterar kontroversiella frågor. LÄS MER