Sökning: "Aida Johansson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Aida Johansson.

  1. 1. Spara en krona eller samla en poäng? : En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emma Johansson; Felicia Lundmark; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :   Datum:                               2023-05-30     Nivå:                                  Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng     Institution:                          Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet     Författare:                                                Emma, Johansson                 Felicia, Lundmark                                                                  (97/10/25)                                 (00/05/11) Titel:                            Spara en krona eller samla en poäng? En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen.     Handledare:                Rana Mostaghel   Nyckelord:                  Purchase Intention, Rabattkodsmarknadsföring, Lojalitet, Medlemskap, Köpprocess, AIDA, Influencer Marketing, Buyer-decision making process   Forskningsfrågor:       Påverkar tillgängligheten för informationssökande och jämförande konsumenternas purchase intention? Hur stor betydelse har faktorerna leveransalternativ, fraktkostnader, betalningsalternativ och medlemskap för konsumenternas purchase intention? Är rabattavdrag från ordinarie pris eller lojalitet till ett företag viktigare för konsumenter?      Syfte:                           Syftet med denna kvantitativa studie är att redovisa vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen. LÄS MER

  2. 2. Sustainability Marketing : Sustainability Marketing on the Chinese Market

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Aida Licina; Hannah Radtke; Charlotte Johansson; [2018]
    Nyckelord :Sustainability; Sustainability Marketing; Sustainability marketing mix; Sustainability in China; Swedish Companies;

    Sammanfattning : It is argued that sustainability today has become a mega-trend, where the consumers are more aware of their surroundings and businesses impact on the environment than ever. Companies have come to be critically observed by societies, which has put more pressure on them to act in more sustainable ways as well as becoming more transparent with their operational and sustainability communication towards stakeholders. LÄS MER

  3. 3. Usability in M-commerce : Critical factors to consider when adapting m-commerce

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Aida Licina; Hannah Radtke; Charlotte Johansson; [2018]
    Nyckelord :E-commerce; M-commerce; M-commerce in Sweden; Usability; Mobile devices; Critical usability factors in m-commerce;

    Sammanfattning : The electronic commerce is a phenomenon that has developed rapidly during recent years and has come to take larger part in the everyday life. The act of buying and selling products online is referred to as electronic commerce and today, this phenomenon is starting to take more space within the mobile devices which is called mobile commerce. LÄS MER

  4. 4. Utbudet av bostäder och dess priselasticitet : En ekonometrisk studie om vad som påverkar utbudet av bostäder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi

    Författare :Samir Cedic; Robert Jensen; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet är att identifiera de faktorer som påverkar utbudet av bostäder, samt analysera vilka policies som verkningsfullt skulle kunna minska bostadsbristen. Detta genomfördes med en studie gjord av Aida Caldera och Åsa Johansson som utgångspunkt. Faktorerna som undersöktes var priset på bostäder, byggkostnad, regleringar och geografi. LÄS MER

  5. 5. May I Interest You in a Freshly Brewed Presidential Candidate? : An Analysis of Presidential Campaign Television Advertisements in the United States, 1952-2016

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Simon Johansson; [2017]
    Nyckelord :Professionalisation of political communication; The AIDA-model; Rhetorical political analysis; Political advertising; Presidential election campaign;

    Sammanfattning : This study aims to shed light on the relationship between the commercial advertising model AIDA (Awareness/Attention, Interest, Desire, Action) and political television advertising, with a historical perspective being of extra interest. In order to do so, the study made use of theories concerning the AIDA-model, representation, rhetoric (with focus on ethos, pathos, and logos), and the professionalisation of political communication. LÄS MER