Sökning: "Aisza Anna Hubenko"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Aisza Anna Hubenko.
1. På köp-och säljgruppernas fält : en netnografisk studie av köp-och säljgruppen Labels we love (svenskt/danskt/snyggt) - köp, sälj, snackis
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Med hjälp av netnografisk metod undersöker jag fenomenet tematiska köp-och säljgrupper på Facebook. Tematiska köp-och säljgrupper kan förklaras som nätverk bestående av medlemmar som dels köper, byter och säljer varor med varandra och dels interagerar kring ett gemensamt intresse för vissa varor och märken. LÄS MER
2. Idealet och verkligheten : den skånska lokaljournalistiken
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Informationsspridare, granskare av makten eller förutsättningen för den fria åsiktsbildningen är nyckelbegrepp som ofta beskriver lokaljournalistiken (Nord och Strömbäck 2012:17). Men vad händer när bilden av vad journalistiken borde vara, på ett eller flera plan kolliderar med verkligheten? Uppsatsen undersöker vad som formar lokaljournalistik enligt fyra skånska journalister. LÄS MER