Sökning: "Aje Albayatti"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Aje Albayatti.

  1. 1. Historia som det medvetna och omedvetna : Elevers förmåga till historiskt tänkande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Aje Albayatti; [2022]
    Nyckelord :: History didactics; historical reasoning; first- and second-order concept; history teaching; students in upper secondary school; Historiedidaktik; historiskt tänkande; first- and second order concepts; historieundervisning; gymnasieelever;

    Sammanfattning : Traditionally, the teaching of history tends to focus on content, where historical learning is reflected in memorizing important dates, events, and concepts about the past. In recent decades, research has drawn attention to a new way of approaching historical learning through understanding causes and effects as well as making connections between different events and stories about the past. LÄS MER

  2. 2. Religious Education in a Multicultural Classroom. : Seven students' experiences of religious education in Sweden.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Aje Albayatti; [2022]
    Nyckelord :Religious education; multiculturalism; intercultural learning; secularization; private religiosity; curriculum.; Religionsundervisning; mångkultur; interkulturellt lärande; sekularisering; privatreligiositet; styrdokument.;

    Sammanfattning : This study aimed to investigate how students in upper secondary school experience religious education in a secularizedand multicultural society. This study was conducted using a qualitative method in the form of semi-structured interviews with seven students in upper secondary school. LÄS MER

  3. 3. Teachers’ use of cultural diversity in Swedish schools and its effect on students’ identity

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Aje Albayatti; [2020]
    Nyckelord :History; didactic; history consciousness; education; identity formation; multiculturalism; narrative teaching.; Historiedidaktik; historiemedvetande; historieundervisning; identitetsbildning; mångkultur; interkulturell undervisning; narrativ undervisning;

    Sammanfattning : Denna undersökning behandlar gymnasielärares arbete med att möta den kulturella mångfalden som finns i den svenska skolan idag, samt hur de arbetar med elevers identitetsbildning i historieundervisningen. Lärarnas sätt att arbeta med elevers historiemedvetande är avgörande för hur de formar undervisningen till att skapa möjligheter för elever att bilda och utveckla sin identitet. LÄS MER