Sökning: "Aktiv mot brand"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Aktiv mot brand.

  1. 1. Kandidatupplevelse – en aktiv del i employer brand : Kandidatupplevelse som employer branding aktivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv

    Författare :Isabella Söderström; [2020]
    Nyckelord :Candidate experience; Employer brand; Social identity; Recruitment; Communication; Kandidatupplevelse; Employer brand; Social identitet; Rekrytering; Kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet för denna studie är att undersöka hur kandidaters upplevelse kan påverkas av interaktion med rekryterande chefer och rekryteringsprocessens olika delar. Likväl skapa en förståelse för den sammanställda kandidatupplevelsens inverkan på en organisations employer brand. LÄS MER

  2. 2. Deep Active Learning of Object Detection for Smart City

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jules Flabeau; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Deep learning networks are nowadays a major asset for smart city applications and brand new technologies. It is well known that deep learning methods require a great amount of data to have good performance, especially for safety-critical applications such as autonomous driving. LÄS MER

  3. 3. Informationskampanjen Aktiv mot brand – har den fungerat?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Lotta Alm; [2019]
    Nyckelord :Aktiv mot brand; bostadsbränder; brandvarnare; brandskyddsutrustning; utvärdering; programteori; tidsserieanalys; Difference-in-difference; orsakssamband; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Fire kills approximately 100 people each year in Sweden, mainly in residential fires, and groups with increased risk of dying or get severely injured in residential fires are elderly, physically challenged and people with alcohol abuse. The aim of this thesis is to investigate whether and how the broadly spread information campaign Active against Fire has had an impact on the number of rescue operations towards residential fires and fatal residential fires in Sweden. LÄS MER

  4. 4. Livsmedelshandel i webbutiker : En tillgänglighetsundersökning med WCAG 2.0

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lucas Ahlgren; Angie Melissa Marin Puentes; [2018]
    Nyckelord :webben; tillgänglighet; e-handel; livsmedel; webbstandarder; WCAG 2.0; utvärderingsverktyg;

    Sammanfattning : Undersökningen ämnar utreda och utvärdera hur tillgängligheten är i svenska webbutiker för livsmedel. Detta med syftet att upplysa livsmedelsbranschen kring om hur tillgänglighet prioriteras idag, för att på så sätt bidra till att diskussionen kring ämnet blir mer aktiv. LÄS MER

  5. 5. Bli nådd, bli vald, bli spridd : - En studie om hur majorbolagen i musikbranschen använder sociala medier som en kommunikationskanal mot fansen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mikaela Jansson; Lovisa Sidén; [2015]
    Nyckelord :social media; marketing; relationship; brand building; major companies; the music industry; communication; sociala medier; marknadsföring; relationer; varumärkesbyggande; majorbolag; musikbranschen; kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfråga Syftet med den här uppsatsen är att analysera på vilket sätt majorbolagen marknadsför sina artister på sociala medier och hur kommunikationer ser ut mellan artist och fans. Detta gör vi genom att undersöka vilket medvetet arbete som ligger bakom marknadsföringen, hur detta påverkar relationen mellan artist och fans samt hur detta följs upp. LÄS MER