Sökning: "Aktivitetsbaserad undervisning"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Aktivitetsbaserad undervisning.
1. Laborativ matematik ur ett elevperspektiv : En kvalitativ studie där elevers uppfattningar om laborativ matematik jämförs med lärares syfte.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktikSammanfattning : Intresset för den laborativa matematikundervisningen har ökat i Sverige och en anledning till detta är att skolor vill förbättra och utveckla sin undervisning i matematik. Lärare belyser att den laborativa matematikundervisningen underlättar för eleverna och hjälper dem förstå den abstrakta matematiken. LÄS MER
2. Energiaktiviteter i kunskapshus : En detaljerad kartläggning
Master-uppsats, Linköpings universitet/EnergisystemSammanfattning : Denna studie innefattar en så kallad aktivitetsbaserad energikartläggning som på en detaljerad nivå kartlägger relationen mellan aktiviteter i en skola med användningen av el. Metoden som används baseras på en traditionell metod för energikartläggning men elanvändning kartläggs minut för minut över en hel skolvecka vilket är ovanligt vid energikartläggningar. LÄS MER
3. How does a Government Lower Primary School in India work with mathematics? - A study on how the teachers’ mathematical beliefs affect the norms operating in the classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Denna studie beskriver hur en kommunal grundskola i sydvästra Indien undervisar matematik.Vår frågeställning var: Hur fungerar en indisk statlig grundskola arbetar med matematik? Vilka är lärarnas uppfattningar om skolans sätt att undervisa? För att ha möjlighet att fördjupa oss i frågorna undersökte vi även Hur lärarnas föreställningar om matematik påverkar normerna i klassrummet utifrån ramen av Yack och Cobbs normteori. LÄS MER
4. Elevers åsikter om arbetssätt och lärarroller
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Läroplanerna talar om att en av skolans viktigaste uppgifter är att erbjuda överblick och sammanhang så att eleverna ska få möjlighet att ta ansvar och initiativ samt utvecklas. Utifrån elevernas olika intelligensprofiler ska pedagogen anpassa arbetssätet till varje elevs förutsättningar och behov samt främja varje elevs lärande och kunskapsutveckling. LÄS MER