Sökning: "Aktuella Erbjudanden"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Aktuella Erbjudanden.

  1. 1. Gestaltning av Trädgårdslundens förskola i Hjärup : förskolebarns behov i utemiljö och vintervärde i fokus

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Julia Ört; [2023]
    Nyckelord :förskolegård; förskola; barns behov i utemiljö; förskolebarn; barns utevistelse under vinterhalvåret; vintervärde; gestaltning;

    Sammanfattning : Forskning visar att en väl utformad förskolegård gynnar barns välmående och utveckling. En aspekt som tyvärr alltför ofta förbises i utemiljöer är dess kvalitéer vintertid. Denna aspekt blir särskilt aktuell i ett kallare klimat som Sveriges - där vinterhalvåret präglas av mörker och växtlighet i dvala. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  3. 3. Global affärsmodellering och digitalisering

    M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Jiyan M. Kösanlioglu; Mark Emad; [2019]
    Nyckelord :nternet of Things; Connectivity; Industry 4.0; Predictive maintenance; Digitalization; Digital ecosystems; Identification of customer needs; Mapping of companies; Business modelling; Internet of Things; Uppkoppling; Industri 4.0; Prediktivt underhåll; Digitalisering; Digitala ekosystem; Identifiering av kundbehov; Kartläggning av aktörer; Affärsmodellering;

    Sammanfattning : Följande examensarbete har genomförts inom Högskoleingenjörsutbildningen i Maskinteknik, Industriell Ekonomi och Produktion vid Kungliga Tekniska Högskolan, Institutionen för Hållbar Produktionsutveckling. Studien har utförts på uppdrag av Alfa Laval Lund AB, vid enheten Business Unit GPHE, under vårterminen 2019. LÄS MER

  4. 4. Increased Safety on Cycling Paths by Improving Road Maintenance : A Concept to Report Faults and Provide Grades on Cycling Paths

    Master-uppsats, KTH/Hållbarhet och miljöteknik

    Författare :Sara Vitmosse; [2018]
    Nyckelord :MCA; Cycling infrastructure; Operation and maintenance; Mobile application; reporting system;

    Sammanfattning : Urbanisation is increasing and more sustainable transport modes are promoted, in both the sustainable development goals and the national goals. Sweden has developed a national cycling strategy, with the purpose to improve cycling infrastructure and make more people chose the bike. LÄS MER

  5. 5. Design som engagerar : En analys av tjänstedesign och omnikanaler inom dagligvaurhandeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Hanna Nyholm; Amanda Åberg; [2016]
    Nyckelord :touchpoints; service design; omnichannels; customer journey; Process Virtualization Theory; Users and Gratification Theory; customer experience.; Tjänstedesign; touchpoints; beröringspunkter; omnikanaler; kundengagemang; Process Virtualization Theory; Users and Gratification Theory; kundupplevelse;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur olika beröringspunkter påverkar kundengagemanget inom dagligvaruhandeln. Då trenden går mot att se till kundens helhetsupplevelse inom ett företags ekosystem snarare än det enskilda köpet blir kundengagemang och omnikanal två begrepp som kan ses som högst aktuella att studera när företag idag ska utforma sin beröringspunktarkitektur. LÄS MER