Sökning: "Al gore"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Al gore.
1. Hur klimatförändringskommunikationen påverkar individens vilja att engagera sig — en mediaanalys av tre framstående tal från opinionsbildare inom klimatförändringsdebatten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This paper aims to examine how the framing of climate change communication affects people’s will to change their behavior. Certain frames resonate with some audiences, and not with others. As such, they also mobilize some individuals to action, and rally others to opposition. LÄS MER
2. Klimatfrågan -från en kritisk händelse till en politisk modefråga?
Kandidat-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaperSammanfattning : Few issues have been exposed in media recently as much as the climate change issue. Afterthe documentary film “An Inconvenient Thruth” presented by Al Gore was released in 2006,most of the world saw a lot of attention directed towards global warming. LÄS MER
3. Putting the Al in moral : En deskriptiv moralanalys av Al Gores bok Earth in the balance
L3-uppsats, LärarutbildningenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Miljösäkerhetspolitik ett arbete som ifrågasätter den givna sammankopplingen mellan bistånd och miljö
L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : The issue of global warming has escalated and is a big subject of today, and it has more and more become incorporate with development assistance policy. The purpose of this study is to analyze the debate between Al Gore and Bjorn Lomborg, for the reason that it is between them the color of the debate is most seen. LÄS MER
5. Är Grönt Skönt?: En studie om hur effekten av grön marknadsföring påverkas av förekomsten av miljöargument inom produktkategorin
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Al Gore may have helped put global warming on the agenda. However, it is not a new subject. Neither is so called green marketing a new phenomenon within branding and communication. LÄS MER