Sökning: "Alan Cooper"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Alan Cooper.

  1. 1. Att utforma komplexa digitala gränssnitt med kontextuellt stöd : En studie i användbarhet som går på djupet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Henrik Samuelsson; [2012]
    Nyckelord :användbarhet; kontext; Context of Use; prototyping; interaktionsdesign; ROV; färg och form;

    Sammanfattning : När digitala produkter ska utvecklas, egentligen alla typer av produkter, måste dess användbarhet utvecklas av någon behörig i området. Vad som är bra design är dock delvis subjektivt, beroende på bland annat faktorer som tidigare erfarenheter och kunskap. LÄS MER

  2. 2. Design av mobila gränssnitt genom operationalisering av användbarhetsprinciper

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Johan Wilsson; [2012]
    Nyckelord :Designverktyg; Gränssnittsdesign; Mobila gränssnitt; Användarvänlighet; Interaktionsdesign;

    Sammanfattning : I aktuellt arbete undersöks nya metoder och tekniker som kan användas för att skapa användarvänlig design i mobila enheter. Det har efterfrågas metoder och verktyg för att kunna skapa användarvänlig design i mobila gränssnitt, då det finns ett behov inom detta unga område som binder samman mobila gränssnitt, användarvänlighet och design. LÄS MER

  3. 3. Viking Apprentice : Hur man skapar en mobil applikation som motiverar till bättre grundhälsa

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Alexander Källman; Adrian Waclawski; [2011]
    Nyckelord :Mobila gränssnitt; Motivation; Träning; Mobil applikation; App; Interaktionsdesign;

    Sammanfattning : Bakgrunden till denna uppsats var att undersöka på vilket sätt kan man utveckla en mobil applikation som motiverar användaren till bättre grundhälsa. Genom ett samspel mellan användaren och en mobil applikation, så stödjs användaren i att uppnå en bättre grundhälsa genom fysisk träning med hjälp av en Smartphone. LÄS MER

  4. 4. Produktvisualisering på webben : Material, färg och form för applikation av interaktiv produktvisning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och design

    Författare :Erik Westermark; [2009]
    Nyckelord :Flash Application; ITK; usability; product visualization; 3D modeling.; Flash; Flash-applikation; ITK; användbarhet; använd-barhetsprinciper; produktvisualisering; 3D-modellering; visualisering;

    Sammanfattning : Denna rapport tar upp teorier och metoder kring användbarhet i skapandet av en Flash-applikation. Rapporten beskriver steg för steg i skapandeprocessen, hela vägen från att ta fram behov och användningsområde till att skapa innehållet och slutligen en utförlig redogörelse för hur applikationen sammansätts. LÄS MER

  5. 5. Persona : En metod att utveckla och införa persona i en organisation

    Magister-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionen

    Författare :Mathias Jönhill; Andreas Lehner; [2008]
    Nyckelord :Persona; Interaction design; Human-Computer-Interaction; HCI; Computer Supported Cooperative Work; CSCW; Information Quality; User Centered Design; UCD; Systems development; Persona; Interaktionsdesign; Människa-datorinteraktion; MDI; datorstött samarbete; informationskvalitet; Användarcentrerad design; Systemutveckling;

    Sammanfattning : Abstract In this thesis we aim to extend the current theories about a concept called persona. A persona is a model of a user, mostly based on qualitative research and made with such accuracy that it to some extent can be used as a replacement of a real user in a development process and as a communicative tool. LÄS MER