Sökning: "Albin Lindholm"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Albin Lindholm.

  1. 1. MELLAN KLIENT OCH SAMHÄLLE : Socialsekreterares yrkesroll och handlingsutrymme i arbetet med missbruksklienter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Albin Lindholm; Hoger Ali; [2022]
    Nyckelord :Socialsekreterare; missbruk; hjälpinsatser; handlingsutrymme; myndighetsutövare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på socialsekreterarnas inställning till sitt handlingsutrymme i förhållande till arbetet med klienter med missbruk. Därutöver syftar denna studie att undersöka socialsekreterarnas bedömningar av insatser som erbjuds klienter med missbruksproblematik. LÄS MER

  2. 2. Revisionskommittéers påverkan på hållbarhetsrapporters tillförlitlighet : En kvantitativ studie på 298 börsnoterade företag i en low-litigation kontext

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Albin Eriksson; Philip Lindholm; [2022]
    Nyckelord :SRA; sustainability reporting; audit committees; low-litigation; SRA; hållbarhetsrapportering; revisionskommittéer; low-litigation;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Revisionskommittéers påverkan på hållbarhetsrapporters tillförlitlighet: En kvantitativ studie på 298 börsnoterade företag i en low-litigation kontext. Nivå: Examensarbete på grundnivå i ämnet företagsekonomi (kandidatexamen). LÄS MER

  3. 3. VÄRK? LITA PÅ OSS. : Visuell retorik i marknadsföringen av konventionella läkemedel och naturpreparat.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Ena Begovic; Albin Lindholm; [2017]
    Nyckelord :visuell retorik; retorik; pisteis; reklam; marknadsföring; kandidatuppsats; läkemedel;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en retorisk studie som behandlar marknadsföringen av utvalda konventionella läkemedel och naturpreparat. Studiens huvudsakliga tillvägagångssätt är att genom visuell retorik finna och analysera de delar i reklambildernas utformning som är av retoriskt intresse. LÄS MER