Sökning: "Albin Moberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Albin Moberg.

  1. 1. Game publishers and their constant need for damage control : A Content Analysis of Activision Blizzard's communication during their public-relations crises

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Albin Moberg; [2024]
    Nyckelord :Consumers; Crisis communication; Damage control; Image; Image restoration theory; Organizations; Public relations; Situational crisis communication theory; Videogames;

    Sammanfattning : Big organisations and companies in game development and distribution have in recent years become involved in public-relations crises. In the past you could see that dissatisfied consumers have an impact on the image for organisations. LÄS MER

  2. 2. POV: Du försöker vara en man : En multimodal kritisk diskursanalys av konstruktionen av maskulinitet på plattformen TikTok

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Tindra Kirppu; Albin Moberg; Julia Ekman; [2023]
    Nyckelord :masculinity; TikTok; manosphere; trends; hegemony; representation; Multimodal critical discourse analysis; maskulinitet; TikTok; manosfär; trender; hegemoni; representation; Multimodal kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : Många människor använder sig idag av olika sociala medier som sin främsta utgångspunkt för information och kommunikation. Bland de sociala medier som används mest har TikTok kommittill att bli en av de mest populära, främst bland den yngre publiken. LÄS MER

  3. 3. Andelsbaserad gräsrotsfinansiering och spridningsförbudet - En studie om hur spridningsförbudet i 1 kap. 7 § aktiebolagslagen påverkar kapitalanskaffningen i privata bolag

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Albin Moberg; [2019-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Gräsrotsfinansiering används av allt fler privata bolag för att finansiera sin verksamhet. Den digitala utvecklingen har medfört att bolag med hjälp av digitala plattformar kan nå ut till en betydande personkrets med erbjudande om att teckna eller förvärva aktier eller andra värdepapper. LÄS MER