Sökning: "Albin Ohlsson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Albin Ohlsson.

  1. 1. What Drives Electric Vehicle Diffusion? : An Agent-Based Approach to Assess Factors and Market Effects in Norway

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ALBIN GROPP; FREDRIK OHLSSON; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Online System for Sharing Tools and Devices : BorrowIT

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Victoria Catalán Rivas; Albin Ohlsson; Viktor Ståhl; [2016]
    Nyckelord :caring; online; application; tools; environment; waste; community; resource; sharing; collaborative; consumption; delning; omtanke; online; applikation; verktyg; miljö; slöseri; grannskap; resurser; dela; konsumtion;

    Sammanfattning : In today’s society, a lot of our tools and devices go unused for the majority of the time they are in our possession. There is a needlessly large economical and environmental impact of each of us purchasing these items only to have them lay on our shelves. LÄS MER

  3. 3. A business intelligence application for interactive budget processes

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Tobias Ohlsson; Albin Carnstam; [2012]
    Nyckelord :Business Intelligence; BI; QlikView; Extension Object; budget;

    Sammanfattning : Today budgeting occurs in all types of organizations, from authorities and municipalities, to private companies and non-profit associations. Depending on whether the organization is large or small it can look very different. In large organizations the budget can be such a comprehensive document that it is difficult to keep track of it. LÄS MER

  4. 4. Miljöcertifieringar i klädbranschen - En fallstudie av Polarn O. Pyrets ekologiskt certifierade kollektion

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Albin Norgren; Martina Ohlsson; Wioleta Tall; Jaquelin El-Gharbawi; [2007]
    Nyckelord :Eco-marketing; miljöcertifieringar; varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; kundperspektiv; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att studera huruvida användandet av eco-marketing, med en miljöcertifiering, kan ha potential att stärka ett etablerat företags varumärkeslojalitet och på lång sikt dess varumärkeskapital. Med utgångspunkt i teorin om varumärkeskapital ämnar vi att titta på hur kunderna till vårt fallföretag, Polarn O. LÄS MER