Sökning: "Alex Spel"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Alex Spel.

  1. 1. Explainable Reinforcement Learning for Gameplay

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Àlex Costa Sánchez; [2022]
    Nyckelord :Explainable Artificial Intelligence; Local Interpretable Model-agnostic Explanations; Reinforcement Learning; Shapley Additive Explanations; Intel·ligencia Artificial Interpretable; Explicacions model-agnòstiques localment interpretables; Aprenentatge per reforç; Explicacions additives de Shapley; Förklarbar artificiell intelligent; Lokala tolkningsbara modellagnostiska förklaringar; Förstärkningsinlärning; Shapleys additiv förklaringar;

    Sammanfattning : State-of-the-art Machine Learning (ML) algorithms show impressive results for a myriad of applications. However, they operate as a sort of a black box: the decisions taken are not human-understandable. LÄS MER

  2. 2. Kontroll av spelkaraktärens rörelsefrihet i dataspel : En jämförelse mellan avancerad och begränsad rörelsefrihet med avseende på flow

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Alex Jakobsson; [2020]
    Nyckelord :Gameflow; rörelsefrihet; plattformsspel; Super Mario Maker 2; spelvana;

    Sammanfattning : Enligt Gameflowmodellen av Sweetser, P. & Wyeth, P. (2005) är spelarens kontroll av karaktärens rörelsefrihet en av flera förutsättningar för att uppnå flyt i spelet och därmed uppleva ett spel som underhållande. Spel är designade med olika typer av rörelsefrihet. LÄS MER

  3. 3. Berätta utan att tala om : En semiotisk analys av environmental storytelling i tv-spelet INSIDE

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Alex Johansson; [2018]
    Nyckelord :Tv-spel; INSIDE; Environmental storytelling; Semiotik; Pusselprinciper; Tv-spel; INSIDE; Environmental storytelling; Semiotik; Pusselprinciper;

    Sammanfattning : INSIDE is a puzzle video game with no voices or text. INSIDE is a story about a boy’s journey into the unknown. During the entire story the player doesn’t hear one word of dialogue or reads a single written word of text. LÄS MER

  4. 4. Mikrotransaktioners påverkan på kundnöjdhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nicholas Roovete; Johannes Arendt; Alex Bengtsson; [2018]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Microtransactions; Virtual Goods; Pay-to-Play games; Gaming industry; Kundnöjdhet; Virituella varor; Mikrotransaktioner; Pay-to-Play spel; Spelindustri; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The study aims to investigate how sales of virtual goods through microtransactions in the gaming industry affects customer satisfaction. Methodology: Quantitative research method with a deductive approach emerged from a positivist perspective. Cross-sectional study with a survey distributed on selected online forums. LÄS MER

  5. 5. Fourth Wall Manipulation in Digital Games and its Impact on the Gameplay Experience

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Alex Bräysy; Axel Arkö; [2017]
    Nyckelord :Fourth Wall; Gameplay Experience; Immersion; Engagement; Digital Games; Development-led Research; Qualitative Study; Fjärde Väggen; Spelupplevelse; Immersion; Engagemang; Digitala Spel; Utvecklingsled Forskning; Kvalitativ Studie;

    Sammanfattning : This thesis explores how manipulation of the fourth wall can affect players’ Gameplay Experience in digital games, due to the lack of any significant research regarding the matter. In preparation of the study, multiple commercially released digital games with instances of fourth wall manipulation were analysed. LÄS MER