Sökning: "Alexander ÅStröm"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Alexander ÅStröm.
1. Segelbåtens påverkan på marint liv : - En bullerstudie i skärgårdsmiljö
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : Segelbåtsflottan i Stockholms skärgård står varje år för hundratusentals användningsdagar, ofta inomskärs och i grunda vikar. Dessa områden är viktiga levnads- och fortplantningsplatser för många av Östersjöns fiskarter, men det saknas studier om segelbåtarnas påverkan på det marina djurlivet. LÄS MER
2. The Taco Theory : - A repeated measurement study of the effects of experiential event marketing on brand relationship quality in the FMCG industry
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Consumer marketing scholars keenly emphasize a proposed paradigm shift toward interactive relationships and lived brand experiences. Yet, little has been done to investigate the link between the two. Until now. LÄS MER
3. Måste gammal frukt slängas? - En empirisk studie om livsmedelsbutikers förhållande till frukt och grönsaker
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens syfte är att studera möjligheten för livsmedelsbutiker att utnyttja grönsaker och frukt med ett defekt utseende eller som måste konsumeras inom en snar framtid till försäljning istället för att slängas. Uppsatsen undersöker vidare om det finns intresse för en handel av denna sort samt om butikerna kan finna någon lönsamhet genom försäljningen. LÄS MER
4. Development Finance Institutions’ Effect on The Fund Manager’s Investment Decisions : Balancing Financial Performance Goals and Development Impact Objectives
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Development Finance Institutions (DFIs) have played a crucial role in moving socially responsibility considerations up on the private equity industry’s agenda. DFIs add a development impact criterion to traditional financial performance goals in the investment industry and play a catalytic role by mobilizing other investors. LÄS MER
5. Den lojala crowdfunding-finansiären - en kvantitativ studie om crowdfunding och dess marknadsföringseffekter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen "Den lojala crowdfunding-finansiären – en kvantitativ studie om crowdfunding och dess marknadsföringseffekter" är av teoritillämpande karaktär och syftet är att undersöka huruvida teorier om kundlojalitet och word of mouth kan tillämpas i ett crowdfunding-sammanhang, mer specifikt på crowdfunding-finansiärer. De teorier som främst ska undersökas är Villanuevas et al. LÄS MER