Sökning: "Alexander Bäckström"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Alexander Bäckström.

  1. 1. Likgiltighetsuppsåt : En rättsanalys av diskrepansen i underrätternas domskäl

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Alexander Bäckström; [2021]
    Nyckelord :Likgiltighetsuppsåt;

    Sammanfattning : In Swedish law the difference between an action labeled as reckless and an action labelled as intentional is differentiated through the concept called likgiltighetsuppsåt. (deliberate indifferance.) This concept has been demonstrated to be hard to apply correctly by the discrepancies in the reasonings of the lower courts. LÄS MER

  2. 2. PanelPlus : Resurs- och miljöanalys

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Elias Bäckström; Alexander Forsberg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. I sökandet på det rätta innehållet : En kvalitativ undersökning om sökmotoroptimering och dess funktion samtrelevans

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexander Bäckström; Rebecca Haddad; Morgan Lindblom; [2021]
    Nyckelord :SEO; SEM; Sökmotoroptimering; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Date: 2021-01-20 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Alexander Bäckström Rebecca Haddad Morgan Lindblom Title: In Search of the Right Content. Tutor: Aswo SafariKeywords: SMO, Marketing, Consumers, Companies Research: A qualitative research with alignment on semi structured interviews. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföringssamhällets huvudinvånare : En kvalitativ studie om hur generation Z tilltalas av emotionella budskap

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amilia Palin Bäckström; Alexander Färggren; [2020]
    Nyckelord :Generation Z; emotionell marknadsföring; känslor i reklam; semiotik; retorik;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Vi exponeras för mängder av kommersiella budskap varje dag, men kan omöjligt uppmärksamma och bearbeta dem alla. Emotionell marknadsföring är en bra strategi för att bli sedd och hörd. LÄS MER

  5. 5. De fasansfulla böckerna i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Tove Bäckström; Alexander Olsson; [2019]
    Nyckelord :skräcklitteratur; didaktik; läsmotivation; monster;

    Sammanfattning : Skräcklitteraturen har oftast tolkats som en oanvändbar del av skönlitteraturen för skolans undervisning, eftersom teman som skräcklitteraturen berör är svårdiskuterade i undervisningen. En del lärare har trots det sett skräcklitteraturens potential vid undervisningstillfällen. LÄS MER