Sökning: "Alexander Branding"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Alexander Branding.
1. Återförsäljarens mixed branding strategier : Beslutsfattande vid exponering av lyxvarumärken i fysisk butik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studien har med en kvalitativ ansats analyserat och diskuterat återförsäljarens beslutsfattande vid exponering och marknadsföring av lyxvarumärken, inom ramen för mixed branding strategier. Studiens syfte har grundat sig på att utforska tillvägagångssättet, hur återförsäljare tillämpar marknadsföringsstrategier och riktlinjer, samt återförsäljarens ansvar vid exponering och marknadsföring i fysisk butik. LÄS MER
2. The Brand Creation of an International Football Club
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose - The purpose of this paper is to investigate and analyze the brand creation process employed by international football clubs in relation to their brand identity. Methodology - The methodology for this paper utilizes a qualitative research approach with a multiple case study of four different football clubs, in support of a literature review, and with a proposed theoretical brand identity framework applied to the cases. LÄS MER
3. Working Towards a Sustainable Future: How Employee Identification with Sustainability leads to Employer Branding Challenges
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to contribute to the understanding of the interconnectedness of organisational identification and employer branding when strong employee identification with corporate social responsibility is prevalent. It is based on a single case study at a Swedish manufacturing company. LÄS MER
4. Återetablering av personligt varumärke inom cancel kulturen : En kvalitativ innehållsanalys inom kriskommunikation och strategisk kommunikation om hur Paolo Roberto och Alexander Bard försöker återetablea sig efter att ha blivit cancelled
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The increase in digitalisation of society and the growth of the internet has increased the development and activity of the media. People who are active in media create a personal brand with a goal to portray positive connections to themselves in order to attract opportunities. LÄS MER
5. Idrottares varumärke på Instagram : En kvalitativ, retorisk analys av svenska idrottsprofilers varumärkesbyggande på Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Sociala medier är en viktig plattform för organisationer och individer när det kommer till att bygga ett varumärke. Genom att strategiskt planera sin kommunikation kan bland annat politiker, filmstjärnor och idrottare bygga upp sina personliga varumärken för att skapa relationer med sina följare. LÄS MER