Sökning: "Alexander Falck"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Alexander Falck.

  1. 1. On the Resilience of High-ESG Firms: An Event Study of the Russo-Ukrainian War

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Alexander Neiglick; Jakob Falck; [2023]
    Nyckelord :CSR; ESG; Russo-Ukrainian War; Social Capital;

    Sammanfattning : This study aims to deepen our understanding of the relationship between social capital and firm performance during times of crisis. To achieve this, we use ESG scores as a proxy for social capital and investigate whether European high-ESG firms outperformed low-ESG firms during the Russo-Ukrainian War, which we argue constitutes an exogenous market shock. LÄS MER

  2. 2. Is There More To Merchandise Than Making Money? : A comparative study of Scandinavian football clubs describing how they build Brand Equity through merchandise

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Rasmus Bergqvist; Alexander Falck; [2010]
    Nyckelord :Brand; Brand Association; Brand Awareness; Brand Equity; Brand Identity Prism; Culture; Merchandise; Perceived Quality; Personality; Physique; Relationship;

    Sammanfattning : Authors: Alexander Falck, 86-05-24, Economic program Rasmus Bergqvist, 84-11-08, Marketing program Course: International Marketing Strategy, 4FE02E (AF) and 4FE00E (RB) Tutor: Anders PehrssonExaminer: Anders PehrssonTitle: Is There More to Merchandise Than Making Money? A comparative study of Scandinavian football clubs describing how they build Brand Equity through merchandise. Background and problem discussion: Merchandise is one part of the product that a football club offers. LÄS MER

  3. 3. Att Marknadsföra Döden : En jämförande studie mellan tjänstemarknadsteori kontra begravningsbyråers arbetssätt.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Alexander Falck; Sebastian Ivarsson; [2009]
    Nyckelord :Funeral business; Marketing; Marketing mix; Negative demand; People; Process; Physical Evidence; Promotion; Service; Word of Mouth; Begravningsbranschen; Marknadsföring; Marknadsföringsmix; Negativ efterfrågan; Personer; Process; Påtagliga bevis; Påverkan; Tjänster; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Författare:   Alexander Falck, Ekonomprogrammet inriktning marknadsföring Sebastian Ivarsson, Enterprise and Business Development Handledare:                      Kåre Skållerud Examinator:                      Frederic Bill Titel: Att marknadsföra döden: en jämförande studie mellan tjänstemarknadsteori kontra begravningsbyråers arbetssätt. Bakgrund och problemdiskussion: Produkter och tjänster marknadsförs på olika sätt, för att marknadsföra tjänster så har den ursprungliga marknadsföringsmixen från Kotler utökats med ytterligare tre delar för att beskriva det som är viktigt i tjänstemarknadsföringen. LÄS MER