Sökning: "Alexander Käll"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Alexander Käll.
1. Sustainability Content on Social Media Marketing with a B2B Perspective : A qualitative multiple case study on sustainability in social media marketing in the global manufacturing industry
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how sustainability can be used in social media marketing to create trust and commitment in B2B relationships with all stakeholders. Method: Multiple case study with an abductive approach, data collection through nine semi-structured interviews and several sources of secondary data. LÄS MER
2. Event som marknadsföringsstrategi : En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2022-01-13 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för ekonomi, samhälle, teknik, Mälardalens Högskola Författare: Gustav Blomqvist Oliver Hedman Alexander Nordström Käll Titel: Event som marknadsföringsstrategi - En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Eventmarknadsföring, mässor, varumärkeskapital, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, varumärkesattityd. Frågeställning: Vad har event för påverkan på ett företags varumärkeskapital? På vilket sätt påverkar varumärkesattityd, varumärkeskännedom och varumärkeslojalitet ett företags varumärkeskapital efter ett event? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om eventmarknadsföring som en marknadsföringsstrategi påverkar företags varumärkeskapital. LÄS MER
3. A Comparison of Asset Pricing Models on Nordic Markets
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : This paper applies the Fama and French five-factor model to Nordic stock markets, comparing its performance to the Fama and French three-factor model and CAPM. The five-factor model is not found to outperform the three-factor model or CAPM. LÄS MER
4. Correctness Attraction Analysis in C
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : Is the execution of computer programs really deterministic? Will a perturbation cause the program to break or give an incorrect output?In this project, the goal is to add perturbations to programs in C, and see if we can get the same result as the program executed without said perturbations.The algorithm takes source code and transforms it into XML. LÄS MER
5. Konsumtionsprincipen i det digitala samhället – Något om rättsläget efter UsedSoft-målet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Genom EU-domstolens banbrytande avgörande i UsedSoft 2012 bekräftades att konsumtion av spridningsrätten kan ske till digitala kopior av datorprogram, förutsatt att kraven för en ”första försäljning” enligt artikel 4.2 dator-programdirektivet uppfylls. LÄS MER