Sökning: "Alexander Li"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Alexander Li.

  1. 1. The process of strategy change in a state-owned Enterprise operating under crisis : A case study on China Eastern Airlines during Covid-19 pandemic

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Yushuo Li; Yavuz Alexander; [2021]
    Nyckelord :Strategy; Strategy change process; Pressures for change; Covid-19; business in crisis; State-owned enterprise;

    Sammanfattning : Background: Understanding the process of strategy change offers a unique insight into the functioning of an enterprise. While well-researched in the context of Western private firms, this process has attracted relatively little attention in state-owned Chinese enterprises. LÄS MER

  2. 2. A Standalone Sustainability Balanced Scorecard

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Alexander Johansson; Li Larsson; [2015]
    Nyckelord :bsc sbsc sustainability balanced scorecard;

    Sammanfattning : Background and problem: Strong barriers to incorporating sustainability into the strategic plan exist according to CFO Research in 2008, and there is clear difficulty in valuating effects that sustainability has on the whole value. This makes it interesting and important to study these issues in this thesis. LÄS MER

  3. 3. Klicka här för gemenskap : Hur interaktivitet skapar engagemang och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Stephan Eld; Alexander Gidebratt; [2015]
    Nyckelord :Interactivity; Commitment; Loyalty; Sensemaking; Rhetoric; Digital Campaigns; Digital marketing; Brand; Qualitative Content Analysis; Interaktivitet; Engagemang; Lojalitet; Meningsskapande; Retorik; Digitala Kampanjer; Digital Marknadsföring; Varumärke; Kvalitativ Innehållsanalys;

    Sammanfattning : Digital marketing has been changing continuously and rapidly since the introduction of Web 2.0 ten years ago (Lin, Li, Deng, & Lee, 2013). Companies are now engaging their users in their digital marketing by providing with interactive contents in digital campaigns. LÄS MER

  4. 4. Ett sött engagemang : en komparativ studie av två chokladföretags CSR

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Li Ekman; [2012]
    Nyckelord :CSR; kritisk diskursanalys; chokladföretag; konstruktioner; pålitlighet;

    Sammanfattning : Titel: Ett sött engagemang – en komparativ studie av två chokladföretags CSR Kurs: Kandidatkurs i media och kommunikationsvetenskap, 30 hp Författare: Li Ekman Handledare: Tom Moring Fem nyckelord: CSR, kritisk diskursanalys, chokladföretag, konstruktioner, pålitlighet Syfte: Syftet med denna uppsats är att jämföra Marabou (Premium) och Pacaris konstruktioner av CSR för att finna likheter och skillnader samt att undersöka på vilket sätt de förhåller sig till Dahlsruds dimensioner av begreppet CSR och därigenom hur de förhåller sig till CSR. Metod: Metoden som används i denna uppsats är inspirerad av Faircloughs kritiska diskursanalys. LÄS MER