Sökning: "Alexander Mörk"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Alexander Mörk.

  1. 1. Development, Testing and Future Outlook of a Penalized Spline as a Representation of the Standard Model Background in Dijet Searches

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Partikel- och kärnfysik; Lunds universitet/Fysiska institutionen

    Författare :Alexander Ekman; [2017]
    Nyckelord :spline; p-spline; SPLINTER; b-spline; penalized spline; standard model; standard model background; SM; SMB; dijet; ATLAS; dark matter; MadGraph; python; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to develop, test and evaluate a penalized basis spline as a method for representing the Standard Model background in dijet searches from proton-proton collisions at the Large Hadron Collider. Current representations of the Standard Model background are complex and dependent on current assumptions of the Standard Model. LÄS MER

  2. 2. Den osynliga muren : En intervjustudie av gränsdragningen mellan redaktion och annonsavdelning i svensk lokalpress

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Erik Tjus; Alexander Mörk; [2017]
    Nyckelord :Journalism; semi-structured; qualitative; interviews; professional identity; professional ideology; relationship; dialogue; advertising; ad seller; editorial; communication; invisible wall; Journalistik; semi-strukturerade; kvalitativa; intervjuer; yrkesroll; identitet; yrkesideologi; relation; dialog; annonsavdelning; mediesäljare; redaktion; kommunikation; osynliga muren;

    Sammanfattning : The relationship between editorial and advertising departments in the written press has always been under discussion. There have been incidents, in the past, where advertisers have tried to exert influence over editorial material. In the pursuit of avoiding this, the journalistic professional identity relies heavily on independency. LÄS MER

  3. 3. Könsriktad marknadsföring: en studie om bakgrundsfärgers inverkan på uppfattningen av könsstereotypa objekt.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Alexander Glowacki; Miriam Åkerblom; [2010]
    Nyckelord :marknadsföring; färg; genus; stereotyper; priming; Social Sciences;

    Sammanfattning : Färg har en central roll inom marknadsföring både för att dra till sig konsumentens uppmärksamhet (Boyle, 2003) samt för att påverka konsumenternas uppfattning av produkten (Kerfoot, Davies & Ward, 2003). Denna studie syftade till att undersöka huruvida färg påverkar uppfattningen om produkters tillskrivna genus. LÄS MER