Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Sustainability Content on Social Media Marketing with a B2B Perspective : A qualitative multiple case study on sustainability in social media marketing in the global manufacturing industry

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexander Nordström Käll; Jonas Nyman; [2023]
    Nyckelord :B2B; Social media marketing; Sustainability; Relationship marketing; Trust-commitment;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how sustainability can be used in social media marketing to create trust and commitment in B2B relationships with all stakeholders.  Method: Multiple case study with an abductive approach, data collection through nine semi-structured interviews and several sources of secondary data. LÄS MER

  2. 2. Event som marknadsföringsstrategi : En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver Hedman; Gustav Blomqvist; Alexander Nordström Käll; [2022]
    Nyckelord :Eventmarknadsföring; mässor; varumärkeskapital; varumärkeskännedom; varumärkeslojalitet; varumärkesattityd;

    Sammanfattning : Datum: 2022-01-13   Nivå:            Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för ekonomi, samhälle, teknik, Mälardalens Högskola   Författare: Gustav Blomqvist             Oliver Hedman                 Alexander Nordström Käll                                                                                                                Titel: Event som marknadsföringsstrategi - En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Eventmarknadsföring, mässor, varumärkeskapital, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, varumärkesattityd.   Frågeställning: Vad har event för påverkan på ett företags varumärkeskapital? På vilket sätt påverkar varumärkesattityd, varumärkeskännedom och varumärkeslojalitet ett företags varumärkeskapital efter ett event?   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om eventmarknadsföring som en marknadsföringsstrategi påverkar företags varumärkeskapital. LÄS MER

  3. 3. Hälsoarbete på företag

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Alexander Nordström; Unni Lissmats; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med föreliggande uppsats var att med hjälp av intervjuer kartlägga hur HR-ansvariga och anställda upplevde att hälsoarbetet avseende förändring av hälsobeteenden utfördes på företag med kontorsanställda. Metod Studiegruppen bestod av kontorsanställda kvinnor (N=4) från två olika företag. LÄS MER

  4. 4. Surveillance Using Facial Recognition and Social Media Data

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Pontus Eriksson; Carl Nordström; Alexander Troshin; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : People share more and more on social media, aware that they are being surveilled but unaware of the scope and the ways that their data is processed. Large amounts of resources are dedicated to performing the surveillance, both in terms of labor and computation. LÄS MER

  5. 5. Pathfinder : Autonomous Guided Vehicle using Infrared Light

    Kandidat-uppsats, KTH/Mekatronik

    Författare :Oskar Nordström; ALEXANDER AXELSSON; [2018]
    Nyckelord :Mechatronics; Software architecture; Autonomous guided vehicle; Breadth-first Search; Mekatronik; Mjukvaruarkitektur; Autonomt styrt fordon; Bredden-först-sökning;

    Sammanfattning : In the world, research on autonomous navigation vehicles (AGV) is growing by the day. The goal with this project was to create an AGV and explore the possibility of using infrared reflections as a navigational method and how to achieve distinct reflection measurements from a surface. LÄS MER